Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-16, 11:31
Medlem
Hejsan, jag hoppas jag lagt tråden i rätt forumdel.

Det är så att jag har problem med att gå in på vissa sidor och hotmail och sådant. PÅ t.ex bilddagboken kan jag inte se några bilder utan dem blir sådär med ett rött kryss i och när jag ska gå in på vänner kommer det upp en ruta som det står:
Filen du söker kan inte hittas, det beror med största sannolikhet på något av följande:

Du har blivit utloggad
Din webbläsare accepterar inte cookies
Du har ett antivirusprogram som blockerar cookies

Vad är detta och hur åtgärdar jag problemet, det gäller som sagt även hotmail och sådant så jag kan inte komma in på min mail heller, eller komma in på bettingsiten bet365. Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig.

Tack på förhand!
Citera
2008-02-16, 11:38
Medlem
Phillys avatar
Har du testat tillåta cookies genom webbläsaren? Jag har Mozilla Firefox, för att tillåta cookies där går jag tools > options > privacy tabben högst upp i rutan > sedan står det cookies / accept cookies.

Genom Internet explorer lär du kunna hitta det på liknande sätt.
Citera
2008-02-16, 12:20
Medlem
927s avatar
jag har reglaget på mellan i ie och det funkar alla sajter
Citera
2008-02-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
jag har reglaget på mellan i ie och det funkar alla sajter

Mitt är också på mellan... SKa testa och ladda hem firefox och se om det funkar...

Edit: Funkade inte med firefox helelr samma problem, någon som kan veta vart felet ligger? Blev så efter att jag installerat om Norton Internet security...
Senast redigerad av superduffy 2008-02-16 kl. 14:56.
Citera
2008-02-16, 22:05
Medlem
927s avatar
då är det bara att leta i dess inställningar, det låter ju som att NIS är för hårt inställt
Citera
2008-02-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
då är det bara att leta i dess inställningar, det låter ju som att NIS är för hårt inställt

Hittar inget i det? Detta problemet är väldigt störande... Kan knappt va inne på några sidor eller betta och grejer...
Citera
2008-02-17, 20:28
Medlem
927s avatar
jag har ingen aning men borde stå under privacy, om det finns nåt som heter så

för att va säker på att det inte är webbläsaren som ställer till det så lägg in några sidor som säkra och testa

du kör inget annat skyddsprogram?

sen går det ju alltid att lösa genom att byta ut nis mot ett gratis alternativ, oftast kör jag antivir och sunbelt kerio
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in