Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Någon som jag som får kramp i magen när du inte får Xanor ett par veckors bruk?
Tar max 1mg/dag nu och försöker lägga ned, men det är svårt, tror det är mer psykisk att veta att jag ska sluta än psykiskt av medicenen i sig.
Yrsel och stickningar är mina AT på Xanor. Inte så mycket Ångest.
Jag brukar aldrig få några speciella symtom, speciellt då inte enbart kroppsliga, när jag ätit xanor ett par veckor. De psykiska besvären är däremot vidriga och framkallar i sig typ dålig mage, svettningar, ångestattacker mm. Trappar man ut Xanoren eller byter till en snällare sort går det relativt bra om man inte har för bråttom. Du kanske får gå ner på Stesolid först ett par veckor för att sista tiden kanske gå på lågdos av Sobril. Dock så har jag sällan gått på några monsterdoser någon längre tid än kanske 1-2 dagar förr i tiden, utan det blir mest terapeutiska doser på 1-2mg/dag periodvis nu. Så jag kanske aldrig upplevt en riktigt hemsk benso-AT? Dock är jag säker på att jag aldrig känt av stickningar/domningar alls, däremot kanske jag svettas mer och lättare...
Återigen, har du testat byta till en mildare sort t ex Stesolid först och eller Sobril sedan? Xanor är ju en av de starkaste och därmed iof mest effektiva benson som finns, slås bara av Temesta när det gäller ångestlindring och för att dämpa oro, enligt mig då iof.
Dock tror jag du skulle testa köra Diazepam ett par veckor istället för Xanoren(Alprazolam) då Diazepamet har en längre halveringstid och besvären blir inte lika påtagliga som med en korttidsverkande benso. Mina 5 öre iaf! Skulle du lägga in dig på en avgiftning för benso så skulle du troligtvis få trappa ned med Klopoxid(en bens lika gammal som Valium) vilken inte är så stark, kanske något starkare än Sobril i styrka, men med en halveringstid på 48h. Klopoxiden används endast inom avgiftningsvärlden har jag fått för mig, aldrig hört talas om den någon annanstans iaf. På vissa kliniker har man nu dock börjat gå över till Stesolid istället för Klopoxid, lite bättre kräm samt ungefär samma halveringstid. Nedtrappningen går långsamt och när du blir nollad får du hålla dig till godo med Lergigan, Theralen, Atarax sen kanske Propavan till natten att sova på.