2008-02-15, 19:51
Medlem
Har egentligen slät och fin hy men varför nöja sig när man alltid kan se bättre ut. Därför har jag satt igång att använda följande: Först en uppfriskande och djuprengörande ansiktstvätt från Hugo Boss, i duschen en shower gel från Biotherm Homme för håret och kroppen, slutligen använder jag mig av en moisture gel (ansiktskräm) från Hugo Boss som fuktar och friskar upp hyn.

Två gånger i veckan kommer jag använda en djuprengörande scrub från Shiseido Men. (http://ecx.images-amazon.com/images/...1L._AA280_.jpg) Den är mekanisk och innehåller således korn för att ta bort döda hudceller. Min fråga är hur peelingen ska användas på bästa sätt?
Räcker tiden för fördelningen, alltså att jag applicerar en bit av den och sedan fördelar den med fingrarna så att den täcker hela ansiktet förutom ögonpartiet, eller bör jag ha kvar den längre och gnugga in den försiktigt på stället så att säga? Känner verkligen "sandkornen" så frågan är om det inte räcker att lägga på den som jag beskrev och sedan skölja av för att den ska verka.
Citera
2008-02-15, 21:08
Medlem
murdans avatar
Är det dig de kallar Patrick Bateman?

Skämt åsido så låter det lite strängt mot huden att gnugga sandkorn i den, speciellt i ansiktet.
Citera
2008-02-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murdan
Skämt åsido så låter det lite strängt mot huden att gnugga sandkorn i den, speciellt i ansiktet.
Mjo, nu finns det enzymer istället så det kemiska ersätter kornens effekt. Är förstås inte riktiga sandkorn men det känns ungefär så. Annars måste vanlig peeling som jag beskriver vara vanligaste tillvägagånssättet så det ska väl inte skada att testa flaskan. Men visst, började undra om detta rispanjde inte skulle få motsatt effekt för huden.

Edit: Kul att Du noterade mitt dolda American Psycho-budskap förresten.
Senast redigerad av narcissist_ 2008-02-15 kl. 21:25.
Citera
2008-02-15, 22:20
Medlem
antagonistens avatar
Jag brukar fukta ansiktet, sedan gnider jag in smeten och låter det sitta i någon minut innan jag sköljer bort det.
Huden blir faktiskt mycket renare och fräschare när man använder en "scrubcreme".
Citera
2008-02-15, 22:53
Medlem
LoTiXs avatar
Brukar massera den över hela ansiktet med stora cirkelrörelser. Väldigt lätt tryck också, man ska inte pressa kornen mot huden.
Citera
2008-02-16, 00:55
Medlem
När jag använder scrub så kör jag på precis som om man tvätta kläder för 100 år sedan
Citera
2008-02-16, 12:54
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag brukar fukta ansiktet, sedan gnider jag in smeten och låter det sitta i någon minut innan jag sköljer bort det.
Huden blir faktiskt mycket renare och fräschare när man använder en "scrubcreme".
Jag glömde att säga att jag applicerar ansiktsvatten och sedan en återfuktande kräm efter att jag har torkat bort scrubcremen.
Gör man inte det blir huden väldigt torr.
Citera
2008-02-16, 13:21
Medlem
Bulldoozers avatar
Glöm inte anti aging eye balm och protective face lotion när du ska bege dig ut
Citera
2008-02-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Har egentligen slät och fin hy men varför nöja sig när man alltid kan se bättre ut. Därför har jag satt igång att använda följande: Först en uppfriskande och djuprengörande ansiktstvätt från Hugo Boss, i duschen en shower gel från Biotherm Homme för håret och kroppen, slutligen använder jag mig av en moisture gel (ansiktskräm) från Hugo Boss som fuktar och friskar upp hyn.

Två gånger i veckan kommer jag använda en djuprengörande scrub från Shiseido Men. (http://ecx.images-amazon.com/images/...1L._AA280_.jpg) Den är mekanisk och innehåller således korn för att ta bort döda hudceller. Min fråga är hur peelingen ska användas på bästa sätt?
Räcker tiden för fördelningen, alltså att jag applicerar en bit av den och sedan fördelar den med fingrarna så att den täcker hela ansiktet förutom ögonpartiet, eller bör jag ha kvar den längre och gnugga in den försiktigt på stället så att säga? Känner verkligen "sandkornen" så frågan är om det inte räcker att lägga på den som jag beskrev och sedan skölja av för att den ska verka.

Var det nån som ropa?
Använd inte sandkorns metoden, kör äkta Bateman stilen, använd masken som man lägger på i 15 min medans du förbereder resten av din rutin, sen drar du av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in