Har egentligen slät och fin hy men varför nöja sig när man alltid kan se bättre ut. Därför har jag satt igång att använda följande: Först en uppfriskande och djuprengörande ansiktstvätt från Hugo Boss, i duschen en shower gel från Biotherm Homme för håret och kroppen, slutligen använder jag mig av en moisture gel (ansiktskräm) från Hugo Boss som fuktar och friskar upp hyn.
Två gånger i veckan kommer jag använda en djuprengörande scrub från Shiseido Men. (
http://ecx.images-amazon.com/images/...1L._AA280_.jpg) Den är mekanisk och innehåller således korn för att ta bort döda hudceller. Min fråga är hur peelingen ska användas på bästa sätt?
Räcker tiden för fördelningen, alltså att jag applicerar en bit av den och sedan fördelar den med fingrarna så att den täcker hela ansiktet förutom ögonpartiet, eller bör jag ha kvar den längre och gnugga in den försiktigt på stället så att säga? Känner verkligen "sandkornen" så frågan är om det inte räcker att lägga på den som jag beskrev och sedan skölja av för att den ska verka.