Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-10-14, 00:31
Medlem
One-Loves avatar
Det finns väl andra anledningar att flashback slulle kunna polisanmälas än att aftonbladet gör det. Föräldrar som vet att sina barn får sina drogtips/hittar kranar här t.ex. Eller kanske folk som blir trakasserade och sånt när dom kommer in och försöker försvara om deras blogg/bilder diskuteras här också och vill att deras bilder ska sluta spridas. Kan nog tänka mig att det trillar in en och annan iaf. Lär ju aldrig leda till åtal men ändå.
Citera
2009-10-14, 01:02
Medlem
orkarNs avatar
Det händer titt som tätt och jag har läst siffror nånstans men minns inte exakt hur ofta eller om jag ens får yppa det. Ofta är det hur som helst.
Citera
2010-02-12, 23:01
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Det händer titt som tätt och jag har läst siffror nånstans men minns inte exakt hur ofta eller om jag ens får yppa det. Ofta är det hur som helst.

Och vad kan hända då? Kan låt oss säga polisen ta reda på vem som har publicerat/skrivit vad genom att koppla inlägg till specifika ip-adresser? Får dom ens göra så?
Citera
2010-02-12, 23:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Och vad kan hända då? Kan låt oss säga polisen ta reda på vem som har publicerat/skrivit vad genom att koppla inlägg till specifika ip-adresser? Får dom ens göra så?
De kan inte koppla inlägg till IP-adresser eftersom vi aldrig lämnar ut dem.
Citera
2010-02-12, 23:16
Medlem
Tvillingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake

Nej det enda som internetleverantören skulle ha i sina loggar är att den ip-adressen har besökt flashback men de skulle inte kunna koppla ihop ip-adressen med någon användare eller inlägg.
Citera
2010-02-12, 23:26
Medlem
Dalailamas avatar
bara att använda proxy om man är orolig.
Citera
2010-02-13, 00:19
Medlem
Stockos avatar
Inte ofta alls skulle jag gissa. Arga användare hotar dock ofta med polisanmälan, men dom får väl väggkänning när dom inser att forum drivs av ett brittiskt företag och måste alltså anmälas i UK.
Citera
2010-02-13, 03:45
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Inte ofta alls skulle jag gissa. Arga användare hotar dock ofta med polisanmälan, men dom får väl väggkänning när dom inser att forum drivs av ett brittiskt företag och måste alltså anmälas i UK.
Amerikanskt*
Citera
2010-02-13, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
bara att använda proxy om man är orolig.

För att bli polisanmäld när servern står i ett annat land?
Citera
2010-02-13, 04:17
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besus
För att bli polisanmäld när servern står i ett annat land?
Servern står i sverige, men det är ju inte topic.
OnT kan jag inte mer än säga att det är nog fler gånger än man tror även om jag inte heller har några siffror på det.
Citera
2010-02-13, 06:26
Bannlyst
Eftersom svensken är ytterligt konflikträdd samtidigt som denne är grälsjuk (udda kombination) så vill svensken gärna bråka och sticka käppar i hjulen för andra, men inte stå för själva käppstickandet själv. Därför faller svensken tillbaka på en annan ytterligt svensk företeelse, den ohejdade myndighetstilltron. Man polisanmäler ditten och datten helt obehindrat och polisen översvämmas varje år av tiotusentals totalt meningslösa polisanmälningar från människor som inte vill utkämpa sina strider själva. Ofta är det rena skitsaker som polisanmäl och jag skulle gissa att förtal av olika slag är en mycket vanligt förekommande anmälningsorsak. Att FB, som är en så stor nagel i ögat på många, inte skulle vara vanligt förekommande i dessa drivor av polisanmälningar håller jag för osannolikt.

// Roger P.
Citera
2010-02-13, 06:42
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Eftersom svensken är ytterligt konflikträdd samtidigt som denne är grälsjuk (udda kombination) så vill svensken gärna bråka och sticka käppar i hjulen för andra, men inte stå för själva käppstickandet själv. Därför faller svensken tillbaka på en annan ytterligt svensk företeelse, den ohejdade myndighetstilltron. Man polisanmäler ditten och datten helt obehindrat och polisen översvämmas varje år av tiotusentals totalt meningslösa polisanmälningar från människor som inte vill utkämpa sina strider själva. Ofta är det rena skitsaker som polisanmäl och jag skulle gissa att förtal av olika slag är en mycket vanligt förekommande anmälningsorsak. Att FB, som är en så stor nagel i ögat på många, inte skulle vara vanligt förekommande i dessa drivor av polisanmälningar håller jag för osannolikt.

// Roger P.

Ja, det kommer säkert polisanmälningar dagligen, men 99% av dem hamnar i papperskorgen direkt eftersom det inte finns något lagbrott att utreda, samt att det är för komplicerat att utreda ett utländskt företags agerande då man måste koppla in interpol etc, men interpol tar inte emot anmälningar som inte har mer än ett visst straffvärde.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in