Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-15, 12:20
Medlem
Jag köpte en ny dator för några veckor sedan, vet någon hur jag kollar om datorn kan ha firewire eller är det där pci express något som har med det att göra. Eftersom min äldre dator som jag spelar på i den har jag firewire men när jag kollade upp moderkortet (i den datorn) då stod det inget om att det stöder firewire men hur ser jag det.
Citera
2008-02-15, 12:42
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollingRichie
Jag köpte en ny dator för några veckor sedan, vet någon hur jag kollar om datorn kan ha firewire eller är det där pci express något som har med det att göra. Eftersom min äldre dator som jag spelar på i den har jag firewire men när jag kollade upp moderkortet (i den datorn) då stod det inget om att det stöder firewire men hur ser jag det.
Det är en liten kontakt - mindre än USB-portarna.

EDIT: Det finns två firewirestandards. 4-pins och 6-pins. 4-pins (firewire A), är liten och rektangulär, nästan fyrkantig. Ungefär hälften så bred som en USB-kontakt. 6-pins (firewire B) är lite större, men fortfarande mindre än USB-portar.
Senast redigerad av Mr Mojo Risin' 2008-02-15 kl. 12:49.
Citera
2008-02-15, 13:16
Medlem
Kolla manual eller sök på nätet

Man brukar kunna kolla portar, men varför inte söka på nätet om du vet vad du har för moderkort? Om du inte har firewire så kan du installera ett kort (PCI Express är kortplatser där du kan bygga ut datorn).
Citera
2008-02-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanno63
Man brukar kunna kolla portar, men varför inte söka på nätet om du vet vad du har för moderkort? Om du inte har firewire så kan du installera ett kort (PCI Express är kortplatser där du kan bygga ut datorn).

Jag testade att stoppa in ett firewirekort i datorn och det passade och fungerar bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in