Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-15, 15:42
Medlem
Karnevalens avatar
Jag kör Vista Home Premium med en 2.1 ghz och 1024 i ram. Det funkar perfekt bara man stänger av alla onödigt skit såsom Aeoro.
Senast redigerad av Karnevalen 2008-02-15 kl. 15:52.
Citera
2008-02-15, 15:49
Medlem
wastes avatar
Det sjuka är ju att många elektronikkedjor, typ Elgiganten, PCCity m.fl. säljer massor av datorpaket med 512MB RAM och Vista förinstallerat. Hur fan tänker de då? Att kunderna skall komma in efter någon månad och säger att datorn fungerar dåligt och så kan de uppgradera för dyra pengar? Min Vista Business ligger och puttrar på 750MB på tomgång. Helt sjuuukt!
Citera
2008-02-15, 16:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waste
Det sjuka är ju att många elektronikkedjor, typ Elgiganten, PCCity m.fl. säljer massor av datorpaket med 512MB RAM och Vista förinstallerat. Hur fan tänker de då? Att kunderna skall komma in efter någon månad och säger att datorn fungerar dåligt och så kan de uppgradera för dyra pengar? Min Vista Business ligger och puttrar på 750MB på tomgång. Helt sjuuukt!
Fast Vista Business är det väl ingen som sagt ska gå att köra på en halv gig?
http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/systemrequirements.mspx

Edit: Och för er som gnäller om de låga systemkraven och hur kul det är att köra. Testa lägga in XP Professional på en dator med en Pentium 233MHz som har 64 meg RAM.
http://support.microsoft.com/kb/314865
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2008-02-15 kl. 16:23.
Citera
2008-02-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zockerconny
Har en AMD Athlon 64 Dual Core och 4 GB ram DDR2 PC8000/1000, NVIDIA GeForce 6200 Turbo cache, 2 st SATA hårddiskar. Datorn går som tåget med Vista Home Premium 64 bitar. 2 GB ram är för lite för att den ska funka riktigt.

Får nog säga emot dig där. Kör 2GB själv och tycker det fungerar bra. Bra kan ju såklart alltid bli bättre men det går att köra Vista på 2GB helt smärtfritt IMO. Sen spelar ju inte bara ram-minnet roll iofs.
Citera
2008-02-15, 16:35
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Jag kör vista ultimate på en bärbar med M540 celeron (1.8ghz) 1gb ram och ett integrerat x3100, funkar skitbra, datorn är snabbare än när jag hade XP på den

inte många som lycklas med det, bara säga grattis till att ditt vista va snabbare än xp då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in