Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-14, 23:54
  #1
Medlem
Finns väl en del trådar redan som tar upp lite allt möjligt med diverse övergivna fordon som bilar, båtar, flygplan etc. Men en till tråd om detta är väl inte fel.

Någon som har något o posta i detta ämne?

Kanske något gammalt bilvrak som ligger i djupt inne i skogen eller en rutten gammal husvagn

Eller något fartyg som lämnats för vind och våg på någon strand?
Citera
2008-02-15, 00:50
  #2
Medlem
Rostmannens avatar
Några övergivna bilar i Frankrike.
http://www.anotherworld.eu.org/photo...bum=30&stat=ok
Citera
2008-02-15, 09:01
  #3
Avstängd
Kjell Bergqvists avatar
Tappvägen nära bällstavägen innehåller en husvagn full med gamla bildäck och skrot om det kan vara något? Står lite på snedden brevid trottoaren, ett rätt het tips är annars lite längre bort på vägen bort från bällstav. är en risig gammal lastbil full med skrot den också. Guldgruva för skrotbilskännare
Citera
2008-02-15, 09:26
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
På ett ställe nere i södern stod det ett par gamla lastbilar. B la en gammal International brandbil. och en gammal scania från tidigt 60 tal..står lång inne i skogen, så jag fattar inte hur dom kan ha kommit dit? någon måste verkligen gjort sig besväret att få dit dom där. vet inte om dom finns kvar idag dock..
Citera
2008-02-15, 10:26
  #5
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Det finns hur mycket som helst. En nästan magisk plats är den gamla bilskroten på Kyrkö Mosse i Ryd i Småland. Ett måste för fordons-UE.

Postade också härom dagen en länk med övergivna lyxbilar i länktipstråden.
Citera
2008-02-16, 21:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell Bergqvist
Tappvägen nära bällstavägen innehåller en husvagn full med gamla bildäck och skrot om det kan vara något? Står lite på snedden brevid trottoaren, ett rätt het tips är annars lite längre bort på vägen bort från bällstav. är en risig gammal lastbil full med skrot den också. Guldgruva för skrotbilskännare

Vilken ort??
Citera
2008-02-16, 21:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlige Harry
Det finns hur mycket som helst. En nästan magisk plats är den gamla bilskroten på Kyrkö Mosse i Ryd i Småland. Ett måste för fordons-UE.

Postade också härom dagen en länk med övergivna lyxbilar i länktipstråden.

kyrkö mosse är en klassiker, men kanske lite väl känd vid de här laget
Citera
2008-02-16, 21:05
  #8
Medlem
Kan tipsa om en Opel kadett som ligger o rostar i Härskogen utanför Lerum. Ligger bara 20 meter från vägen typ. totalt övergiven
Citera
2008-02-16, 21:11
  #9
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra2000
Vilken ort??

Yes bästa frågan, hehe. Sök på gatnamnen och se var du hamnar!

Vet en stor övergiven skrot i södra delen av Sverige. Rätt trevlig med Många 70 tals bilar.
Var? Hehe. Säger jag inte!
Citera
2008-02-16, 21:39
  #10
Avstängd
adisbladiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlige Harry
Det finns hur mycket som helst. En nästan magisk plats är den gamla bilskroten på Kyrkö Mosse i Ryd i Småland. Ett måste för fordons-UE.

Postade också härom dagen en länk med övergivna lyxbilar i länktipstråden.

Där är det riktigt ballt att gå omkring, tror det bidrog lite till känslan att det hade regnat en del när jag var där
Citera
2008-02-17, 13:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Yes bästa frågan, hehe. Sök på gatnamnen och se var du hamnar!

Vet en stor övergiven skrot i södra delen av Sverige. Rätt trevlig med Många 70 tals bilar.
Var? Hehe. Säger jag inte!

hamnar i flera orter såklart eller så finns inte gatnamnet, varvid frågan ställs på nytt
Citera
2008-02-17, 15:46
  #12
Medlem
Grishnacs avatar
Jag tror att det vanliga Stockholmssyndromet dyker upp, folk som bor i den staden är inte alltid medvetna om att det existerar andra orter i landet - så för dom är orten alltid given som Stockholm.

Jag har till och med varit med om en huvudstading som undrade vad som menades med att "telefonnumret börjar med 060" "- alla börjar väl med 08?"

Så, pröva Stockholm, Holmträsk, Träsket eller något annat så kommer du säkert rätt. Sen att stan består av flera orter har nog inte så stor betydelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback