• 4
  • 5
2008-02-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Jag har lst att det r ltt att kpa vapen p mssor.

I Finland kollade de tydligen inte om vederbrande har (haft) psykiska problem, det gr de kanske inte i Illinois heller.
Inte lagligt. r det en privatperson som sljer delar av sin samling s behvs det ingen bakgrundskoll, frutom att sljaren ska frvissa sig om att kparen r permanent bosatt i delstaten som affren sker i. Vapenhandlare sljer p mssor ocks, men de mste ALLTID gra bakgrundskoll. Inga undantag. Federal lag tillter kanske (jag hller inte helt koll p det) att man fr kpa gevr/hagelgevr frn en handlare i en angrnsande delstat, men det r rtt hrd koll p snt ocks.
Citera
2008-02-17, 20:57
Medlem
Ungefr lika svrt att kpa ut vapen om man r under 18 som det r att kpa ut alkohol om man r under 18 i Sverige, kolla bara p Columbine.
Citera
2008-02-18, 21:47
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1866659.ab
Citera
2008-02-20, 21:19
Medlem
Bockstensmannens avatar
Lite konstigt att man inte har hrt mer om detta i media, jag rkade se det p CNN ca en timme efter sjlva hndelsen. Sen har jag inte hrt ngot mer.
Man brjar ju undra om medierna brjar betrakta/frhlla sig till dessa hndelser som man gr med sjlvmord, dvs att ge det s lite uppmrksammhet som mjligt fr att inte trigga potentiella skol-skjutare. Kanske sedan det i Finland och de sm incidenter som hnde i Sverige efter det..
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in