2008-02-14, 22:39
Medlem
Flashbackmembers avatar
Har infrskaffat mig en Terratec digitalmottagare till min brbara (Cinergy HT PCMCIA) installerade den och fungerade prima nr jag hade ubuntu. men nu nr jag har vista ultimate s hackar bilden med jmna mellanrum.

ljudet hackar inte lika ofta och det r goda signalfrhllanden. sitter p samma stlle som nr jag hade ubuntu och kunde se med inga som hellst problem.

Min dator r en hp nx7400:
intel centrino duo 1,83GHz
Intel gma 950 chipset gma 945
2.99gb ram

Anvnder windows vista ultimate x64
Citera
2008-02-14, 22:43
Medlem
kimdah2002s avatar
Troligtvis r det vl s att drivrutinerna fr x64 inte r optimala... Terratec mottagaren r ju en konsumentprodukt o x64 r det inte vilket gr att tillverkare inte gr drivrutiner o program som alltid fungerar optimalt.
Citera
2008-02-14, 22:49
Medlem
Flashbackmembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Troligtvis r det vl s att drivrutinerna fr x64 inte r optimala... Terratec mottagaren r ju en konsumentprodukt o x64 r det inte vilket gr att tillverkare inte gr drivrutiner o program som alltid fungerar optimalt.

det finns drivrutiner till x64 men har ven provat x86 (32 bitars) os av samma typ. installerade istllet x64 bitars versionen fr jag trodde det skulle g bttre men det blev ingen skillnad.

Edit: kan ven tillgga att jag har provat med xp professional och har ftt samma problem? (32 bitars os)
Senast redigerad av Flashbackmember 2008-02-14 kl. 22:51.
Citera
2008-02-14, 23:37
Bannlyst
Troligen r det ngn annan drivrutin som spkar fr dig och hnger datorn korta stunder.
http://www.thesycon.de/eng/free_download.shtml
Testa detta DPC latency testet
Avaktivera ntverkskort brukar strula till det.
Testa kra annan mpeg2 avkodare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in