Citat:
Ursprungligen postat av JusJus
Hej,
Jag har fått problem med ventrilo eller micen efter en omformatering av windows. Problemet är att personerna jag pratar med kan höra sig själva om jag håller min "push-to-talk"-knapp nedtryckt, även fast jag använder headset. Jag kan även höra mig själv om jag håller micen lite närmare munnen, utan att hålla i push-to-talk och det gäller även när jag inte har ventrilo igång. Från börjar kunde dom inte höra mig alls, jag fick gå in i volym-kontrollen och lägga till "Mikrofon" och un-muta den...
Jag har haft samma problem någon gång innan men kan inte komma på hur jag fixade det, någon som kan hjälpa mig?
Tack på förhand,
Jusjus
Bra att denna tråd kom upp.
Tyvärr vet jag ingen lösning på ditt problem.
Men jag har också lite problem med micken och ventrilo.
För det första så måste jag ha "Boost Mic" eller vad det heter på micken för att folket ska höra mig i ventrilo.
Men om jag t.ex. är inne i ett spel och det är massa ljudeffekter och skit i bakgrunden och om jag pratar så hör dom andra ljudeffekterna mer än min röst.
Också, om någon annan pratar och om jag vill avbryta och säga något så blir folk lite piss'd för det brusar till jävligt mycket i deras headset/högtalare.. Jag måste alltså vänta till folket har pratat klart, SEN kan jag börja prata. En aning störigt.
Jag har headset då, ett Sennheiser headset med 5.1 surround av mycket bra kvalité från USA. Det har fungerat perfekt förut, men som trådstartaren nämnde, efter en formatering på datorn så uppstod detta irriterande problemet.
Någon som har en aning om vad som kan vara fel?
*Sorry för att jag råkade "sno" din tråd, men jag vill inte starta flera trådar i onödan*