2008-02-14, 16:01
Medlem
Hej

Tänkte höra om ni vet hur man stoppar pågående mögel process på gräs. Är det kallt som gäller el luft tätt.?

Måste stoppas omgående

Snälla endast folk som verkligen vet vad dem pratar om som svarar!

MVH
Citera
2008-02-14, 16:09
Medlem
retardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Joe
Hej

Tänkte höra om ni vet hur man stoppar pågående mögel process på gräs. Är det kallt som gäller el luft tätt.?

Måste stoppas omgående

Snälla endast folk som verkligen vet vad dem pratar om som svarar!

MVH

Det riskablaste vid torkning är mögel. Om du lägger för fuktiga blad i burken kan de mögla. och det försämrar kvalitén. Om du känner en frän doft i burken sprid ut bladen på ett papper och torka dem snabbt. Ett annat sätt är att doppa plantans rötter i kokhett vatten och sedan hänga den upp och ner tills bladen är torra. Det är viktigt att du skördar då jorden är torr för då är halten THC högre.
Citera
2008-02-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardo
Det riskablaste vid torkning är mögel. Om du lägger för fuktiga blad i burken kan de mögla. och det försämrar kvalitén. Om du känner en frän doft i burken sprid ut bladen på ett papper och torka dem snabbt. Ett annat sätt är att doppa plantans rötter i kokhett vatten och sedan hänga den upp och ner tills bladen är torra. Det är viktigt att du skördar då jorden är torr för då är halten THC högre.

Tjenare!

Grejen är det att de är inte speciellt fuktigt och jag har lagt det i en frs påse som jag sög ut luften ur! ändå så har det kommit upp små små vita prickar.! Vill inte torka det heller för då tappar det ju vikt och de e ju vikten jag betalat för

Om jag slänger det i frsen ett par dagar kommer det stanna upp då? alltså det skall användas om ett par dagar ändå!
Citera
2008-02-14, 16:53
Medlem
poojks avatar
Citat:
Tjenare!

Grejen är det att de är inte speciellt fuktigt och jag har lagt det i en frs påse som jag sög ut luften ur! ändå så har det kommit upp små små vita prickar.! Vill inte torka det heller för då tappar det ju vikt och de e ju vikten jag betalat för

Om jag slänger det i frsen ett par dagar kommer det stanna upp då? alltså det skall användas om ett par dagar ändå!

hur mycket handlar det om? om du har möjlighet så skulle jag föreslå att du lägger grejerna på tidningspapper helt enkelt, men frysen stoppar möglings processen, ja. men jag skulle inte frysa mina grönsaker iaf
Citera
2008-02-14, 17:06
Medlem
Liveintheflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
hur mycket handlar det om? om du har möjlighet så skulle jag föreslå att du lägger grejerna på tidningspapper helt enkelt, men frysen stoppar möglings processen, ja. men jag skulle inte frysa mina grönsaker iaf

Varför inte frysa?
Citera
2008-02-14, 17:14
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveintheflow
Varför inte frysa?

fryser bara fukten måste ändå tina det senare och fukten består
Citera
2008-02-14, 17:19
Medlem
Kasta?
Citera
2008-02-14, 17:23
Medlem
Citat:
Tjenare!
Vill inte torka det heller för då tappar det ju vikt och de e ju vikten jag betalat för

Om du inte ska sälja vidare så är det ju inga problem att torka det. Det är ju bara vatten som försvinner. Men det kanske du ska?
Citera
2008-02-14, 17:40
Medlem
poojks avatar
låter som om redig hussler kran
Citera
2008-02-14, 17:49
Medlem
Citat:

absolut ingen försäljning här! Men isåfall så är det frsen som gäller!?

Jaja slänger det i frsen nu så får vi se vad som händer.!

MVH
Citera
2008-02-14, 17:49
Medlem
Citat:

MVH
Citera
2008-02-14, 17:54
Medlem
poojks avatar
Citat:

MVH

läser du ens svaren? varför ska du ha vätska i skiten blir helt svår rökt torka det i ugnen på ca 40 grader, använd bak papper
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in