2008-02-14, 13:53
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Har precis installerat om min flickväns dator, och skruvade isär den för att kika vad det sitter för ljudkort i den, moderkortet är ett Asus P4S-X, och fick reda på att det är AC´97. De drivrutiner jag laddade ner fungerade inte, fick bluescreen och annat tjaffs. Gick in i felsäkert läge, och avinstallerade drivisarna, när jag sedan startade upp datorn igen var allt frid och fröjd.

Började installera med WIndows XP skivan istället, men det gick inte bättre. Bluescreen igen. När jag ska in i felsäkert läge nu så laddar den inte, den stannar på ntoskrnl.exe och vägrar ladda något mer. Jag kan inte installera om den igen, det ligger viktiga filer på den som inte får försvinna, och jag kommer ingenstans, vare sig med felsäkert läge eller med normal uppstart. Vad göra?
Senast redigerad av Da3DaLuZ 2008-02-14 kl. 14:49.
Citera
2008-02-14, 14:56
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Hmf, kunde inte göra en edit.

Enligt felrapporten så är det: Temp\WERbf46.dir00\Mini021408-01dmp
och Temp\WERbf46.dir00\sysdata.xml som skapar fel. Någon som har aning vad det betyder? Har aldrig varit med om det här tidigare.
Citera
2008-02-14, 19:05
Medlem
927s avatar
berätta vad som står på blåskärmen, felmeddelande, stop kod och ev filnamn
Citera
2008-02-14, 19:17
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Det går inte att stänga av restart on bluescreen, så jag får inte fram informationen. Det enda är det som står i felrapporten.
Citera
2008-02-14, 19:59
Medlem
927s avatar
jag förstår faktiskt ingenting av vad du gjort, vad du gör och vad som är ditt problem nu
tex, vad innebär det här:
Började installera med WIndows XP skivan istället

det du gjorde från början var alltså att reprarera windows?
det sitter inget separat ljudkort i din dator utan det är integrarat på moderkortet och ac 97 är valt i bios?

den här drivaren ska du ha
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mis...8/WDM_3665.zip

om du går hit så hittar du resten, välj socket 478, din modell
http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här