2008-02-14, 00:13
Medlem
tjena alla hackers!!

Jag har 2 problem, har kopplat min data till min LCD tv, en 42 tummare. Men bilden stämmer inte... redan när jag laddar windows e de precis som att upplösningen e helt skruvad. När jag ändrar upplösning i windows för att få allt att stämma så blir bildkvaliten piss.
Beror detta på att jag har köpt en skit LCD tv eller kan de vara nått annat?

frågra 2
hur fan får jag reda på vilket grafikkort jag har, har precis formaterat datan och kom på att jag slängt boxen. E inte säker på att jag hade rätt drivrutiner innan heller, kanske kan bero på det med tanke på tvn. VET att de e ett geforce kort.

tack på förhand grabbar
Citera
2008-02-14, 00:20
Medlem
Dockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letum6
tjena alla hackers!!

Jag har 2 problem, har kopplat min data till min LCD tv, en 42 tummare. Men bilden stämmer inte... redan när jag laddar windows e de precis som att upplösningen e helt skruvad. När jag ändrar upplösning i windows för att få allt att stämma så blir bildkvaliten piss.
Beror detta på att jag har köpt en skit LCD tv eller kan de vara nått annat?

frågra 2
hur fan får jag reda på vilket grafikkort jag har, har precis formaterat datan och kom på att jag slängt boxen. E inte säker på att jag hade rätt drivrutiner innan heller, kanske kan bero på det med tanke på tvn. VET att de e ett geforce kort.

tack på förhand grabbar

Svar på fråga 2:
höger klicka på 'Den här Datorn' -> 'Egenskaper' -> 'Maskinvara' -> 'Enhetshanteraren' -> 'Bildskärmskort'
Funkar iaf på XP
Citera
2008-02-14, 19:49
Medlem
ingen som vet på fråga 1??
Citera
2008-02-14, 21:10
Medlem
Notumlords avatar
Lite dum fråga kanske, men har du testat att latja med inställningarna på själva skärmen?

edit: Oj, skit samma, läste lite fel först, trodde du hade köpt en 42tum datorskärm
Citera
2008-02-14, 21:14
Medlem
swefilles avatar
Hur har du kopplat datorn till tv:n?
Citera
2008-02-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swefille
Hur har du kopplat datorn till tv:n?

DVI sladd från grafikkort in i hdmi utgång på tvn. har geforce 6600