2008-02-14, 00:03
Medlem
Hallå killar!

Varje gång jag ska besöka någon härlig flashsida får jag upp meddelanden likt:

Citat:
We have detected that you do not have the Flash 8 player installed.
Please Click Here to download the Flash plugin.

Vad i helvete, tänker jag men följer länken. Laddar ner, installerar Flash och återvänder till sidan men får samma meddelande igen. På vissa sidor får jag också upp meddelanden om att jag inte uppdaterat Java. Detta har nu gjorts och att uppdatera Java var tyvärr inte lösningen på problemet.

Tilläggas bör också att jag kan se filmer på Youtube vilket gör mig ännu mer begrundande.

Tror du att du kan tillföra något så tveka inte! Hjälp en gammal man i nöd!

// Hans Dahlin
Citera
2008-02-14, 00:22
Medlem
Dockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Hallå killar!

Varje gång jag ska besöka någon härlig flashsida får jag upp meddelanden likt:

Vad i helvete, tänker jag men följer länken. Laddar ner, installerar Flash och återvänder till sidan men får samma meddelande igen. På vissa sidor får jag också upp meddelanden om att jag inte uppdaterat Java. Detta har nu gjorts och att uppdatera Java var tyvärr inte lösningen på problemet.

Tilläggas bör också att jag kan se filmer på Youtube vilket gör mig ännu mer begrundande.

Tror du att du kan tillföra något så tveka inte! Hjälp en gammal man i nöd!

// Hans Dahlin

Har en idiotisk fråga.. Har du startat om datorn sedan du installerade det? Gamla datorer kan vara lite kiviga.
Citera
2008-02-14, 00:31
Medlem
Det har jag faktiskt gjort och min dator är 1 månad gammal och kostade mig över 20k...
Citera
2008-02-15, 01:34
Medlem
Killar, killar, killar...

Ingen som har en aning?
Citera
2008-02-15, 16:34
Medlem
rallysallys avatar
Flashplayer...

Kan de va så här lätt...?
3. Troubleshoot Adobe Flash Player for Internet ExplorerBefore installing Flash Player, please check the following browser settings:

Internet Explorer ActiveX settings
Browser security settings should be chosen by you or by your system administrator. For single users who do not have an administrator, the Medium: Default Level allows you to view Flash content. For any Custom Level, ensure that both the "Download Signed ActiveX controls" and "Run ActiveX controls and plug-ins" options are set to "Prompt".

To change your security level:

Open Internet Explorer.
Choose Tools > Internet Options.
Select the Security tab.
Select Custom Level.
Find the section "ActiveX controls and plug-ins".
Set ' Download Signed ActiveX Controls' to Prompt.
Set 'Run ActiveX Controls And Plug-ins' to Prompt.
If you are having trouble installing, make sure that your Internet Explorer security level is not set to High or to a custom level that does not allow viewing of ActiveX controls.

Hoppas på de.
Citera
2008-02-19, 21:14
Medlem
Tack för ditt svar. Kontrollerade det du pratade om men det gav tyvärr inget resultat...

Ingen annan som har några idéer?

M.V.H
Hans Dahlin
Citera
2008-02-29, 11:07
Medlem
De La Hoyas avatar
Hade själv detta problem, jag installerade och installerade men inget funkade.

Men så hittade jag den här länken http://www.adobe.com/support/flashpl...loads.html#fp9

Tanka hem den översta "Download the Windows Flash Player 9 ActiveX control content debugger (for IE) "

Å det är klart!
Citera
2008-02-29, 11:25
Medlem
Bossiemans avatar
Installera valfri annan webbläsrae, t.ex. Opera eller Firefox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in