Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-03-15, 18:01
  #25
Medlem
ok hör att det är många som känner till läkemedlet, trodde man var lite ensam om det eftersom jag inte hört någon förut som haft det.

jag funderar på om jag ska våga fråga min läkare om att få det igen. Men nu ska jag inte lägga av med min medicin tills efter en operation. Men jag skulle vilja ha det ändå som något att ta till mellan intag av medicinen som jag tar alltså Dolcontin. Men jag vet inte hur jag ska lägga fram det.

Någon som skulle kunna ge förslag, så att det inte låter dumt? Vill inte att denna läkare ska tro att jag har stora problem med abstinens så att han typ börjar fundera på att ta bort den...
Citera
2008-03-15, 19:22
  #26
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyh
ok hör att det är många som känner till läkemedlet, trodde man var lite ensam om det eftersom jag inte hört någon förut som haft det.

jag funderar på om jag ska våga fråga min läkare om att få det igen. Men nu ska jag inte lägga av med min medicin tills efter en operation. Men jag skulle vilja ha det ändå som något att ta till mellan intag av medicinen som jag tar alltså Dolcontin. Men jag vet inte hur jag ska lägga fram det.

Någon som skulle kunna ge förslag, så att det inte låter dumt? Vill inte att denna läkare ska tro att jag har stora problem med abstinens så att han typ börjar fundera på att ta bort den...


Säg att du läst på en del om den medicin du får och att du är lite orolig över de historier du läst. Du vill inte drabbas av alla de biverkningar som verkar följa med utsättningen och undrar därför om Catapressan kan vara ett alternativ igen(för som jag förstod hade du fått det förr?).

Eller så letar du på ett apotek online och grejar det på det viset. Du verkar ju redan ha erfarenhet av Catapressanen så det är kanske enklare för dig att veta hur du skall använda den än för någon som vet att den används inom det området, men är osäker på hur och i vilka mängder den skall tas...
Citera
2008-03-16, 19:12
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Säg att du läst på en del om den medicin du får och att du är lite orolig över de historier du läst. Du vill inte drabbas av alla de biverkningar som verkar följa med utsättningen och undrar därför om Catapressan kan vara ett alternativ igen(för som jag förstod hade du fått det förr?).

Eller så letar du på ett apotek online och grejar det på det viset. Du verkar ju redan ha erfarenhet av Catapressanen så det är kanske enklare för dig att veta hur du skall använda den än för någon som vet att den används inom det området, men är osäker på hur och i vilka mängder den skall tas...

Tack för ditt råd. Jo har användt det förut, men som sagt är inge bra på att beställa saker och är lite lat, är ju skönt när man bara kan hämta ut för en liten summa.
Citera
2008-03-16, 21:14
  #28
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyh
Tack för ditt råd. Jo har användt det förut, men som sagt är inge bra på att beställa saker och är lite lat, är ju skönt när man bara kan hämta ut för en liten summa.

Jo, fast jag tror inte att tabletterna tillhandahålls i Sverige längre dock. De får nog beställas från något annat land av läkare eller apotek i så fall, men det går ju säkerligen att ordna bara man träffar rätt doktor. Det verkar endast finnas injektionsvätska på apoteket och den tillhandahålls/administeras nog endast av sjukhuspersonal.
Citera
2008-03-17, 17:33
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Jo, fast jag tror inte att tabletterna tillhandahålls i Sverige längre dock. De får nog beställas från något annat land av läkare eller apotek i så fall, men det går ju säkerligen att ordna bara man träffar rätt doktor. Det verkar endast finnas injektionsvätska på apoteket och den tillhandahålls/administeras nog endast av sjukhuspersonal.

Jag tror inte att det ska bli några problem om jag säger det på rätt sätt. När jag fick det första gången så var det hur lätt som helst. Fick mina tab utan att fundera på det. Men jag hade svårt att sluta med dem konstigt nog...till sist var det som om kroppen förlitade sig på dem. Min läkare sa att han trodde att de var de som ställde till i att sluta använda min medicin, den gången då jag höll på med det.
Citera
2015-09-20, 12:35
  #30
Medlem
Psyktabus avatar
The bump of the year. Men jag fick catapresan när jag var på avgiftning. Hade inga jätte symtom heller. Men frös, myrkrypningar och kände mig allmänt keff. Den hjälpte iaf men blev som en zombie.

Har ni också fått den och vad tycker ni?
Citera
2015-09-20, 14:36
  #31
Medlem
Jag har den också( på licens eftersom den inte finns här) men använder den bara någon gång ibland när man är orolig eller stressad och det funkar faktiskt hyffsat
Citera
2017-04-10, 20:07
  #32
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Fått den i tablettform (är tyska instruktioner) i samband med att sluta med benso. De sa att det vanligtvis var mot at för opiater men att den kunde funka mot at för benso också. Någon som provat den när de försökt sluta med benso?

Tycker bara jag mått sämre de få gånger jag testat men har trappat ned till 2mg (en tablett) stesolid om dagen och mår dåligt så ska försöka ge catapresan en chans.
Citera
2019-06-14, 05:42
  #33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Fått den i tablettform (är tyska instruktioner) i samband med att sluta med benso. De sa att det vanligtvis var mot at för opiater men att den kunde funka mot at för benso också. Någon som provat den när de försökt sluta med benso?

Tycker bara jag mått sämre de få gånger jag testat men har trappat ned till 2mg (en tablett) stesolid om dagen och mår dåligt så ska försöka ge catapresan en chans.
Bump. Hittade en karta hemma och har ångest men har för mig att den bara gjorde det värre men minns inte riktigt.
Citera
2019-06-18, 16:27
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amyh
Som rubriken antyder, vet inte riktigt om de blev rättstavat men kort och gott så är det främst en blodtrycksänkande medicin tror jag, men de används ju även mot abstinens, alltså catapresan.



Jag fick det på Bas på St göran sjukhus , hade det i 3 dagar var riktigt opi sjuk , visst det
hjälpte lite mot avsändning men inte så mycket , 4 dan fick ja börja med Sub liten dos som jag höjde i 4 dagar till ja kände bra 24 mg. Sen fick ja lämna , dem flest känner till Bas och avd 52



glad midsommar flash
Citera
2023-01-10, 08:09
  #35
Medlem
Sämsta drogen någonsin. Blev helt emotionell och ledsen när jag fick en dos postop
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback