2008-02-13, 19:37
Medlem
milfhunters avatar
Nu har jag återigen fått ett sådant där klickande ljud igen, precis som det låter när man klickar sig runt på internet... som om det var någon annan som använde datorn samtidig som mig själv...

Vad kan det bero på ? spyware? virus ? eller något annat?
jag tycker jag har sett den där rödvita förbannade skölden "Errorsafe" igen kan det vara det som spökar?
Eller kan datorn hålla på och klicka så här ändå??

Nått skit är jag nästan säker på att jag fått..

Det borde bildas en Världsnaturfond med frivilliga medel som kunde användas för att utrota ohyran som lägger ut en massa skit på nätet...
Citera
2008-02-13, 19:55
Medlem
fiskMQSs avatar
Kolla i processer om din webbläsare är igång där för ibland kan processen vara kvar fast inte själva rutan, mitt WMP brukar ligga kvar som en process och spela upp låtar osv även fast jag har klickat bort själva rutan så det kanske är något liknande som har hänt dig.
Citera
2008-02-13, 20:12
Medlem
DaVajjs avatar
IT-säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-02-13, 20:25
Medlem
milfhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskMQS
Kolla i processer om din webbläsare är igång där för ibland kan processen vara kvar fast inte själva rutan, mitt WMP brukar ligga kvar som en process och spela upp låtar osv även fast jag har klickat bort själva rutan så det kanske är något liknande som har hänt dig.

oki tack för ditt svar..

Nu är jag ju så ruggigt oteknisk på datorer så jag fattar inte riktigt endå hur man kollar detta,,men jag provade öch stänga ner datorn och satte på den igen och lät den stå på startsidan ett tag och även nu när jag enbart har loggat in här på FB så hörs inte dom där klickljuden..så det kanske stämmer som du säger att det är webbläsaren som spökar med tidigare besökta sidor?
Citera
2008-02-13, 21:22
Medlem
927s avatar
du kan ju stänga av ljud om du vill, det enda jag har igång är nytt mail.
det är bara klicka på ljud i kontrollpanelen och ställa in
Citera
2008-02-13, 23:33
Medlem
milfhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du kan ju stänga av ljud om du vill, det enda jag har igång är nytt mail.
det är bara klicka på ljud i kontrollpanelen och ställa in

Ok.. Tack för tipset, skönt att slippa det där klickandet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in