2008-02-13, 16:09
Medlem
Ja, ibland när man ser någon som citerat en användare och svarat på dennes inlägg så vill man ju läsa originalinlägget och istället för att då, ibland, behöva bläddra igenom hundratals sidor för att finna det så vore det ypperligt om det när man citerar stod vilket nummer inlägget som citeras har, är detta något som ens går att genomföra?

Såhär t.ex:
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll inlägg 47
Blablablablablablablablablablablabl
2008-02-13, 18:17
Medlem
Heinzes avatar
Skulle vara användbart men jag tror det blir svårt. Numret stämmer exempelvis inte om något inlägg raderas efteråt.
2008-02-13, 18:22
Medlem
El Zorros avatar
På forum som använder orginal vbullentin av senare upplaga så finns det som standard så det borde gå att fixa. Då är det en liten pil i citatet som leder till orginalinlägget.
2008-02-13, 18:23
Medlem
antagonistens avatar
Du kan ju alltid kopiera ett par ord ur texten och sedan trycka på "Sök i dett ämne" för att leta upp inlägget.
2008-02-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Skulle vara användbart men jag tror det blir svårt. Numret stämmer exempelvis inte om något inlägg raderas efteråt.

Hmm tänkte inte på det...

Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
På forum som använder orginal vbullentin av senare upplaga så finns det som standard så det borde gå att fixa. Då är det en liten pil i citatet som leder till orginalinlägget.

Det lät ju kanon, som en liten direktlänk alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Du kan ju alltid kopiera ett par ord ur texten och sedan trycka på "Sök i dett ämne" för att leta upp inlägget.

Jo det är sant men sökfunktionen här på forumet är det ju, som vi alla vet, lite si och så med.
2008-02-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det lät ju kanon, som en liten direktlänk alltså?
Stämmer bra. Kom med vB 3.6.
2008-02-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Stämmer bra. Kom med vB 3.6.

Låter som en väldigt välgenomtänkt funktion och jag föreslår att Flashback använder sig utav den
2008-02-15, 15:19
Medlem
Kom igen nu, är jag helt ensam om att vilja se den här funktionen i bruk?
2008-02-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Kom igen nu, är jag helt ensam om att vilja se den här funktionen i bruk?

Bump!
2009-10-13, 18:47
Medlem
Jag lyfter den här tråden återigen för att se om det nu kanske finns ett större intresse för att tillföra forumet den här funktionen?
2009-10-13, 18:53
Medlem
Zwerchstands avatar
Både intresse & behov är oförändrat pockande här, men för funktions skull hellre en symbolvariant, eftersom inläggsnummer i tråden kan ändras och det ändamålsenligare post-ID är för långt. Vilket har påpekats i de andra trådar i ämnet vilkas antal givetvis illustrerar sagda intresse & behov.
2009-10-17, 20:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Den funktion som funkat bäst i praktiken är den som diskuteras här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=709183

Förslaget dök upp i den här tråden också, men den jag länkar till är betydligt större och då det är onödigt med samma diskussion i flera trådar låser jag denna.

· KLICK ·

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in