2008-02-13, 14:14
Medlem
Hej alla datorsnillen!

Jag är i stort behov av hjälp , innan jag gick till jobbet igår så satte jag igång datorn och när jag kom hem så stog den avstängt. Jag försökte sätta igång den men de funka inte. Efter närmare titt så märkte jag att den antagligen brunnit upp / blivit för varm men såg inga brännmärken eller liknande så jag undrar. Är det försent att få den att funka? Har inte så mycket pengar så kan inte heller köpa en ny så tips skulle uppskattas
Citera
2008-02-13, 14:18
Medlem
Nippes avatar
Luktar den bränt ?
Har du dammat av inne i datan på länge ?
Ibland så kan det sitta så mycket damm så att fläkten inte kan starta om då kan den om du har otur brinna upp.
Lukta, titta, återkom.

/N
Citera
2008-02-13, 14:19
Medlem
cannabe²s avatar
Vad händer när du trycker på knappen? Inte ett smack, eller lite fläktsurr och sen död igen?

Det skulle kunna vara ditt nätagg som gett upp, men det är svårt att säg.

Skriv ner lite mer, och varför tror du den brunnit om du inte hittade något som tydde på det?
Citera
2008-02-13, 14:22
Medlem
Mandic!s avatar
Som tidigare inlägg, mer information tack.
Citera
2008-02-13, 14:22
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Mammas och pappas diskmaskin dog när jag var ung. När elektrikern kom, visade det sig att en MYRA kortslutit någon kontakt i diskmaskinen (den var väääädigt krispig. Myran, alltså.).

Har du husdjur?
Citera
2008-02-13, 15:00
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallekorv
Hej alla datorsnillen!

Jag är i stort behov av hjälp , innan jag gick till jobbet igår så satte jag igång datorn och när jag kom hem så stog den avstängt. Jag försökte sätta igång den men de funka inte. Efter närmare titt så märkte jag att den antagligen brunnit upp / blivit för varm men såg inga brännmärken eller liknande så jag undrar. Är det försent att få den att funka? Har inte så mycket pengar så kan inte heller köpa en ny så tips skulle uppskattas

Har hänt mig med då var det nätagget och moderkortet som va kassa
Citera
2008-02-15, 09:46
Medlem
ok här kommer lite info som ni bad om , ja den luktar lite bränt men inga tecken på att den brunnit , det va vad jag trodde .. och jag har inte hunnit öppna den så har inte hunnit kolla och när jag försöker starta den så händer ingenting och ja jag har ett husdjur men tror inte det är möjligt att hunden hoppat upp på skrivbordet .. jag ska försöka öppna den om jag har tid senare efter jobbet. annars får man ju anlita en elktriker av något slag men har som sagt inte så mycket pengar denna månad så får försöka fixa den själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in