Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-13, 12:15
Medlem
Hej.
Jag har en Proson förstärkare kopplad till min dator (modell Stereo receiver RV2010)

När man har den på och inte spelar upp nån musik lr sådant så kommer det ett väldigt irriterande bakrundsbrus som jag jätte gärna skulle vilja få bort.
jag har testat med en annan förstärkare så jag vet att det inte är högtalare eller kablarna som har skitit sig.
Så jag undrar om det finns någon person här som vet hur man kan få bort det

Tack på förhand
Citera
2008-02-13, 12:27
Medlem
Tja...använder du jordade eluttag? Prova avaktivera microphone i ljudpanelen. Andra har säkert en mängd andra tips .
Citera
2008-02-13, 13:53
Medlem
Nippes avatar
Jag har samma problem hemma med min förstärkare.
Mitt tips är att inhandla en sådan -- >
http://www.mcsnet.nl/media/mediahub.jpg

Googla på mediahub, tror den finns hos kjellco, clahsolsson (stava?).

När du inte använder högtalarna så trycker du bara på knappen så kommer ljudet i dina hörlurar ist och ljudet till förstärkaren dämpas till 0 utanbrus.
Alternativt: Stäng av förstärkaren när du inte använder den :P

/N
Citera
2008-02-13, 14:23
Medlem
Bulldoozers avatar
Vissa moderkort har bakgrundsbrus i det integrerade ljudet, då finns det inte mycket annat du kan göra än att byta kort eller skaffa ett ljudkort för runt 300 spänn..

mvh
Citera
2008-02-13, 16:42
Medlem
Ok tack för alla svar nu har jag lite att testa
Citera
2008-02-13, 17:01
Medlem
jag märkte att det inte har något med datorn att göra genom att bara trycka på cd knappn på förstärkan och det förtsätter fast jag inte har något inkopplat vid dessa kontakter så ifall någon vad man kan göra med förstärkaren för att det ska sluta så vore de jätte kul att veta ??
(föruton att stänga av den )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in