2008-02-13, 01:30
Bannlyst
Hejsan , jag pratade med en kille nere på siba idag
jag förklarade att jag ville ha tv'n som extra monitor genom en s-video kabel.

så gav han mig en kabel som såg ut såhär

på ena sidan och en scartkontakt på andra,

så jag satte i den ändan på bilden, bak på grafikkortet och scartkontakten i tv'n

hoppade över de två ljud kontakterna dock ..

som ni förstår är mitt problem det att jag inte får någon bild över huvudtaget,
på tv'n vart de bluescreen innan jag satte i scarten och så förblev det, ingen respons för fem öre.

hjälp, någon som kan länka till en bra guide? eller är det enns rätt kabel jag har?

tack i förväg
Citera
2008-02-13, 02:42
Medlem
xfiler76s avatar
vad har du för utgångar på ditt grafikkort ?
vad har du för ingångar på din tv
antar att det var en sådan kabel du fick ?
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=99156
såg inte bilden som var med i inlägget.

Har du satt över bilden till tv´n genom grafikkortsmenyn i datorn ?
Citera
2008-02-13, 02:43
Medlem
vad har du for grafikkort?
Citera
2008-02-13, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xfiler76
vad har du för utgångar på ditt grafikkort ?
vad har du för ingångar på din tv
antar att det var en sådan kabel du fick ?
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=99156
såg inte bilden som var med i inlägget.

Har du satt över bilden till tv´n genom grafikkortsmenyn i datorn ?
ne asså jag har ingen aning om hur man gör :S jo det är en sån kabel fast på den sidan som man tar in i grafikkortet så är det två ljud kablar också

Citat:
Ursprungligen postat av kellander
vad har du for grafikkort?
winfast titanium 200 ..
riktigt dåligt grafikkort men det borde ju klara av det ifall det finns en port för det på baksidan av kortet
Citera
2008-02-13, 10:02
Medlem
Slabbedasks avatar
Jag antar att du bara satt in kablarna utan at göra några inställningar, och såhär får du göra då:

Högerklicka på skrivbordet, Sen välj egenskaper, sen går du in på där man ställer in hur stor upplösning du ska ha på din skärm, där trycker du inte, Utom du ska trycka på ADVANCED när du har kommit dit, och när du sedan kommer in där så trycker du på DISPLAYS, sen får du fram en bild där de är 1 dator å 1 tv, eller 2 datorer å 2tv:ar, kommer ej ihåg ( sitter på en mac nu så kan ej titta själv ). iaf, så trycker du i en sån symbol så att TV:n ( i samma ruta som TV blden ) också fungerar som skärm. du får kolla själv, tror det är en rund grejj på en blå knapp te vänster om TV bilden, Du ska välja TV:n i vänster spalt.

Så är de iaf på mitt grafikkort och min dator, hoppas det är lika för dig och att det hjälpte lite!.
Citera
2008-02-13, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbedask
Jag antar att du bara satt in kablarna utan at göra några inställningar, och såhär får du göra då:

Högerklicka på skrivbordet, Sen välj egenskaper, sen går du in på där man ställer in hur stor upplösning du ska ha på din skärm, där trycker du inte, Utom du ska trycka på ADVANCED när du har kommit dit, och när du sedan kommer in där så trycker du på DISPLAYS, sen får du fram en bild där de är 1 dator å 1 tv, eller 2 datorer å 2tv:ar, kommer ej ihåg ( sitter på en mac nu så kan ej titta själv ). iaf, så trycker du i en sån symbol så att TV:n ( i samma ruta som TV blden ) också fungerar som skärm. du får kolla själv, tror det är en rund grejj på en blå knapp te vänster om TV bilden, Du ska välja TV:n i vänster spalt.

Så är de iaf på mitt grafikkort och min dator, hoppas det är lika för dig och att det hjälpte lite!.

jag har tyvär ingen ''displays'' flik .. jag har, almänt, bildskärmskort, bildskärm, felsök, färgmatchning och geforce3 ti 200 .......

testat att göra nvidias egna tv guide, men det står att man ska välja pal-b eller pal-g .. fungerar varken på någon av dom
Citera
2008-02-13, 12:42
Medlem
Slabbedasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheapo
jag har tyvär ingen ''displays'' flik .. jag har, almänt, bildskärmskort, bildskärm, felsök, färgmatchning och geforce3 ti 200 .......

testat att göra nvidias egna tv guide, men det står att man ska välja pal-b eller pal-g .. fungerar varken på någon av dom

Hmm okaj, tyvär kan jag inte hjälpa dig me det, kan fråg min vän dock han är rätt inne på sånt om ingen annan hinner fara, jag återkommer! .
Citera
2008-02-13, 12:57
Medlem
Dockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheapo

Om du går in på fliken för ditt grafikkort, finns det inte då en knapp du kan trycka på där? För mig så finns det iaf en knapp som det står 'Grafikegenskaper' på, och där kan jag ändra om jag vill använda en extern skärm. (Jag kör också med S-video. Det kan inte vara så enkelt att du har en knapp på tangentbordet för att hoppa mellan skärmarna?)
Citera
2008-02-13, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockey
Om du går in på fliken för ditt grafikkort, finns det inte då en knapp du kan trycka på där? För mig så finns det iaf en knapp som det står 'Grafikegenskaper' på, och där kan jag ändra om jag vill använda en extern skärm. (Jag kör också med S-video. Det kan inte vara så enkelt att du har en knapp på tangentbordet för att hoppa mellan skärmarna?)
tyvär alltså :S verkar helt dött, tror jag hoppar över dethär nu , orkar inte bela med det mer.
Citera
2008-02-13, 14:21
Medlem
xfiler76s avatar
på sidan 27 i manualen för ditt grafikkort finns allt du behöver veta. Nu är ju detta ingen hd signal då det är svideo men där hittar du menyn du behöver för att ställa om datorn till tvn.
Du ska inte ge upp så lätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in