2008-02-13, 00:00
Medlem
Amors avatar
Ja läs själva, själv är jag inte heller så förtjust i ordet negerboll, men det här måste väl vara höjden av politisk korrekt aktion av en tidning

http://www.op.se/parser.php?use=module:Blog&view=viewBlog&blogId=17 2&wide=1

Läs inlägget "Jobbigt att skriva dagbok" med efterföljande kommentarer.
Senast redigerad av Amor 2008-02-13 kl. 00:20.
Citera
2008-02-13, 08:49
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ja läs själva, själv är jag inte heller så förtjust i ordet negerboll, men det här måste väl vara höjden av politisk korrekt aktion av en tidning

http://www.op.se/parser.php?use=module:Blog&view=viewBlog&blogId=17 2&wide=1

Läs inlägget "Jobbigt att skriva dagbok" med efterföljande kommentarer.
Om det är OK eller inte för en tidningsanställd bloggare att skriva negerboll vet jag inte, men jag själv säger det i alla fall. Det heter ju det! För länge sedan såg jag en bild från någon invandrares butik, där det såldes negerbollar. Det var en skylt framför negerbollarna där det stod "Kalla-dem-vad-ni-vill-bollar". Butiksägaren lät lite snyggt köparna bestämma namnen på bollarna.
Citera
2008-02-13, 10:31
Medlem
KarlPs avatar
Det här med att man inte får använda ordet negerboll för bakverket är nog ett av dom värsta PK-idiotierna som finns tror jag.

Bakverket har alltid hetat negerboll och det finns inget rasistiskt i det.
Om någon mot förmodan ser något rasistiskt i det ordet så kanske man ska ta och fundera på den personens inställning till negrer.

Jag säger negerboll och det kommer jag att fortsätta att göra.
Citera
2008-02-13, 16:17
Bannlyst
Direktlänk:

Jobbigt att skriva dagbok (2008-02-12 09.02)
http://blogg.op.se/patrick/2008/02/12/jobbigt-att-skriva-dagbok
Citera
2008-02-13, 17:32
Medlem
buffalos avatar
Inlägget är borttaget.
Citera
2008-02-13, 20:47
Medlem
M_A_Rs avatar
Det här med bruket av ordet "neger-boll" är en storm i ett vattenglas. Tror inte ens att särskilt många negrer bryr sig. Rasister bryr sig givetvis inte om någon känner sig kränkt av detta. S.k vanligt folk bara rycker på axlarna och säger "jaha. Det är bara de mest fanatiska vita, självhatande anti-rasisterna som blir skitnödiga av sånt som kan tolkas som minsta lilla rasism.
Citera
2008-02-13, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Inlägget är borttaget.
Ja, jävlar... Det fanns där när jag skrev mitt tidigare inlägg. Någon PK:it som läser Flashback och rapporterar? Google har inte heller cachat det.
Citera
2008-02-13, 22:35
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det är så löjligt... Nogger black någon?

http://www.youtube.com/watch?v=qdVp5i6wsOw
Citera
2008-02-14, 01:17
Medlem
Har faktiskt sagt det till en färgad kompis när vi satt och pratade en gång, undrat om han inte ville ha fika eftersom det fanns bullar, kakor, tårta och negerbollar.

Jag lägger alltså ingen värdering i ordet och att personen framför mig var färgad tänkte jag inte heller på. Det var först efteråt när personen skrattade till som jag insåg vad jag gjort. Det heter som det heter och finns inget negativt med det.
Citera
2008-02-14, 17:03
Bannlyst
Jag mejlade honom för att ta reda på varför han tog bort blogginlägget:

Citat:
Hej!

Min chef ville ha det så.

Vänliga hälsningar
Patrick Sjöö
Citera
2008-02-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Jag mejlade honom för att ta reda på varför han tog bort blogginlägget:

Den chefen skulle må bra av lite kulturberikning verkar det som.
Citera
2008-04-27, 17:28
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Det här med bruket av ordet "neger-boll" är en storm i ett vattenglas. Tror inte ens att särskilt många negrer bryr sig. Rasister bryr sig givetvis inte om någon känner sig kränkt av detta. S.k vanligt folk bara rycker på axlarna och säger "jaha. Det är bara de mest fanatiska vita, självhatande anti-rasisterna som blir skitnödiga av sånt som kan tolkas som minsta lilla rasism.

Hört i cafeteria på ett gymnasium:

-1 negerboll och en kaffe tack.
-Hördudu, här säjer vi inte negerboll
-Nähä, kan jag få en Gambiaskalle med mjäll?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in