2008-02-12, 21:00
Medlem
Spootlights avatar
Hej Alla, Jag Sitter På En Låst Dator (Skolans Dator) och Vill Kunna Högerklicka Denna Funktion Är Dessvärre Spärrad...Hur (Går Det?) Att Fixa?
Citera
2008-02-12, 22:47
Medlem
Försök stänga av Novell! Eller vilket system dom kör med.
Citera
2008-02-12, 23:13
Medlem
Kaststjärnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersgustafsso
Försök stänga av Novell! Eller vilket system dom kör med.

Om du inte vet det så är Novell namnet på ett företag. Brukar du försöka stänga av Microsoft också när du råkar ut för begränsningar i ett system?

Skoldatorer kör ofta mot Novells nätverkskoncept Netware, om det detta du menar. Alltså att försöka gå förbi inloggning via Netware-klienten i syfte att köra direkt i lokala datorn. Hur detta nu skulle hjälpa trådstartaren...
Citera
2008-02-12, 23:44
Medlem
Spootlights avatar
Förklaring

Skoldatorn är en dator som jag har tillgång till hemma och allt, jag är inte administratör , och eftersom den är "skoldator" är den ganska begränsad, det jag vill kunna göra är att högerklicka i startmenyn...några tips på hur?
Citera
2008-11-19, 17:58
Medlem
Högerklick

Jo... om ni kör med gamla IE så skriv in "den här datorn" så kommer du in i utforskaren utan högerklickskydd jag har sj testat det funkar utmärkt Visade våran tekniklärare som trodde han visste allt jag satt och letade simpla buggar då han babbla om powerpoint så leta up startmeny mappen där...
Citera
2009-01-11, 19:18
Medlem
Verktyg --> ”Internet-alternativ” och gå in på fliken säkerhet. Välj Anpassad nivå och rulla längst ner. Där ska du hitta något som heter ”Active scripting”. Välj att inaktivera det och klicka OK på alla föregående rutor. Uppdatera sidan genom att te.x trycka knappen”F5” och du kan nu högerklicka.

Glöm inte att aktivera tillbaka scripting senare då nästan alla webbsidor nuförtiden kör script.
Citera
2009-01-11, 19:21
Medlem
Andreasvbs avatar
Han vill kunna högerklicka i startmenyn.

Det är en policy som är satt, du kan nog inte går förbi det så lätt.

Du kan alltid reseta admin-lösen, Google: pnordahl
Citera
2009-01-11, 19:53
Medlem
dobbelinas avatar
Boota från en bootCD med register verktyg och öppna det lokala registret.

Ta bort den här policyn:
Citat:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Policies\Explorer!NoTrayContextMenu
Citera
2009-09-24, 04:52
Bannlyst
Policy

Citat:
Ursprungligen postat av Spootlight
Hej Alla, Jag Sitter På En Låst Dator (Skolans Dator) och Vill Kunna Högerklicka Denna Funktion Är Dessvärre Spärrad...Hur (Går Det?) Att Fixa?
Problemet är ett det är en 'group policy' i windows det ända sättet du kan komma ifrån det är att installera en till XP på disken (om du inte är lokal administratör på datorn) ...'prisa gud för firmalaptop' Jag skapade en lokal användare på min dator och sen loggar jag in på den utan att ange domän (välj den här datorn) när du loggar in ...

Alternativet är ... att du ringer skolan och säger att du inte kan logga in på din dator ...Sen när dom försöker att 'remote' komma in så har du pluggat ur nätverkskabeln .... (dom flesta brukar ha ett "bakdörrskkonto" in i maskinen) .. och dom kommer motvilligt ge dig användarnamn och lösen till detta för att lösa dina problem. när dom gör det så skapar du ett lokalt konto på maskinen med adminrättigheter och sen tackar du dom för hjälpen .
Citera
2009-09-24, 08:01
Medlem
kanulas avatar
Diskussion --> Support
/Mod
Citera
2009-09-24, 08:34
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MELLONPICKER
Problemet är ett det är en 'group policy' i windows det ända sättet...
Du missade att jag skrev det, för ett halvår sedan?
Dessutom stavade du fel.

Och sedan är tråden gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in