2008-02-12, 08:52
Medlem
Hallå!!! Köpte på mig en mängd garagerock-samlingar i början av 90-talet (Mängder av Pebbles-skivor, Back from the grave (bäst!!!), Highs in the mid-60's etc.) men har inte hängt med sen dess. Finns det nån ny(are) samlingsserie som är värd att kolla upp? Hittar de fortfarande "nya" grymma låtar eller är det bara samma gäng som packeteras om?

Jag har hört bra grejer om Teenage Shutdown-serien men har inte kollat upp dem än...
Citera
2008-02-12, 10:12
Medlem
Progresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsane75
Hallå!!! Köpte på mig en mängd garagerock-samlingar i början av 90-talet (Mängder av Pebbles-skivor, Back from the grave (bäst!!!), Highs in the mid-60's etc.) men har inte hängt med sen dess. Finns det nån ny(are) samlingsserie som är värd att kolla upp? Hittar de fortfarande "nya" grymma låtar eller är det bara samma gäng som packeteras om?

Jag har hört bra grejer om Teenage Shutdown-serien men har inte kollat upp dem än...

Jag har de sex första Teenage Shutdown. Skivorna är ganska ojämna. Däremot är exempelvis volymerna "Nobody To Love" som är inriktad på folk-rock och "I'm A No-Count" som är stökig, nästan psykedelia, riktiga höjdare. Det är bättre information om grupperna än det är på de flesta andra garage-samlingarna, så jag kan rekommendera dig att söka upp några volymer.
Citera
2008-02-12, 13:17
Medlem
Enhörnings avatar
Before the birdmen flew och Nuggets är två riktigt bra samlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in