2008-02-12, 02:06
Medlem
Bajsfacistens avatar
I allt detta tjafs och babbel om misshandel riktat mot kvinnor av sina män. I honornas utläggningar så gnyr de om att det kom smygande genom olika saker som att han började bestämma vilka kläder hon använder osv.

Det jag undrar är så hur man kan få största möjliga makt över en hona utan att tillbruka fysiskt våld? Att dominera henne så hon vet sin plats och vem som bestämmer, hur gör man? Vilka är varningstecknen på att hon börjar få självförtroendet tillbaka och hur undviker man det bäst?

Detta är inget jag tänker ägna mig åt men det vore kul att veta.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2008-02-12 kl. 02:14.
Citera
2008-02-12, 02:11
Moderator
evilhoneys avatar
OT och svar på OT raderat, håll er till saken!
//mod
Citera
2008-02-12, 02:17
Medlem
Argots avatar
Det känns som att en bra början vore att ge henne dåligt självförtroende och få det att framstå att hon skall känna sig lyckligt lottad som har dig och att hon har tur som hittat någon som är så bra och så förstående. Alltså, ständigt trycka ner henne, förklara att andra egentligen tycker hon är ful och värdelös och så vidare men sedan ändå vara lite mjuk mot henne så att hon till slut svansar runt och försöker göra dig till lags.

Hur man gör det kan jag endast spekulera i. Men att kommentera hennes vikt, hennes utseende, henne egenskaper och så vidare i negativ bemärkelse vore nog bra.
Citera
2008-02-12, 08:39
Medlem
xertions avatar
Funderat på att du kanske inte är det bästa för din flickvän om du känner att du måste kontrollera henne? Snälla vi har fått nog med kontrollfreaks i denna värld. Har flera vänner vars flickvänner tidigare haft pojkvänner som inte lät dom ha killar på mobilen, msn och i vissa fall fick de inte lyssna på musik gjorde av män. En av dessa var även alltid tvungen att gå och stirra ner i marken när hon var utomhus i närheten av andra. Detta för att hennes pojkvän skulle vara försäkrad om att hon inte tittade på andra.

Jag tycker att om du nu tycker om henne så mycket så borde inte dina psykiska besvär behöva gå ut över henne. Har du jävligt dåligt självförtroende att du känner att du måste kontrollera henne så förstår du väl själv att detta är fel och inget man bör göra? Om det istället är så att hon betett sig illa och du inte litar på henne så borde du nog dumpa henne nu på direkten. En relation utan tillit fungerar inte särskilt bra, tro mig.

Tragiskt att socialt missanpassade människor har fått inspiration från arabländerna med hur de behandlar sina kvinnor. Jag hoppas verkligen inte att du kommer tala illa om hur invandrare beter sig efter att du nu bestämt dig att du ska kontrollera din kvinna. Föresten, du råkar inte bo i närheten av Stockholm? En god vän ska dejta en tjej i smyg nu som inte vågar dumpa sin pojkvän. Hoppas det är din lilla flicka vi pratar om.
Citera
2008-02-12, 12:33
Medlem
Det är ungefär det enklaste i världen att dominera en tjej, med tanke på att de helst av allt går in i den rollen i ett förhållande (det är vad de menar med att vara kär). Min önskan är snarare att kvinnor ska ta för sig lite mer, så att man inte behöver bestämma över dem hela tiden.
Citera
2008-02-12, 13:30
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion
Funderat på att du kanske inte är det bästa för din flickvän om du känner att du måste kontrollera henne? Snälla vi har fått nog med kontrollfreaks i denna värld. Har flera vänner vars flickvänner tidigare haft pojkvänner som inte lät dom ha killar på mobilen, msn och i vissa fall fick de inte lyssna på musik gjorde av män. En av dessa var även alltid tvungen att gå och stirra ner i marken när hon var utomhus i närheten av andra. Detta för att hennes pojkvän skulle vara försäkrad om att hon inte tittade på andra.

Jag tycker att om du nu tycker om henne så mycket så borde inte dina psykiska besvär behöva gå ut över henne. Har du jävligt dåligt självförtroende att du känner att du måste kontrollera henne så förstår du väl själv att detta är fel och inget man bör göra? Om det istället är så att hon betett sig illa och du inte litar på henne så borde du nog dumpa henne nu på direkten. En relation utan tillit fungerar inte särskilt bra, tro mig.

Tragiskt att socialt missanpassade människor har fått inspiration från arabländerna med hur de behandlar sina kvinnor. Jag hoppas verkligen inte att du kommer tala illa om hur invandrare beter sig efter att du nu bestämt dig att du ska kontrollera din kvinna. Föresten, du råkar inte bo i närheten av Stockholm? En god vän ska dejta en tjej i smyg nu som inte vågar dumpa sin pojkvän. Hoppas det är din lilla flicka vi pratar om.

Har du funderat på att kanske Detta är inget jag tänker ägna mig åt men det vore kul att veta. faktiskt betyder just att det inte är något jag tänker ägna mig åt med det vore intressant? Du kan ju skriva svenska så du borde ju också kunna läsa svenska. Detta är ett intressant ämne, att man tycker att Pol Pols folkmord är intressant betyder inte att man stödjer det. Lär dig skilja på teori och praktik.
Citera
2008-02-12, 13:33
Medlem
KTM_s avatar
tänk att du uppfostrar en hund. visa vem som bestämmer och gör henne beroende utav dig. hur du ska gå tillväga vet jag inte. bara att börja exprementera. människan är trotts allt flockdjur. hon ska tänka såhär. va skulle jag göra utan honom ? även fast hon inte är kär eller ej. beroende is the shit.
Citera
2008-02-12, 14:15
Medlem
skalman1973s avatar
Tja jag kan inte specefikt upplysa om en kvinna ! Men hjärntvätt är inte så svårt ............ Skapa en situation av total förvirring och ta bort all trygghet och alla rutiner ........ liksom skapa ett vakum där hon inte kan skilja på natt eller dag .........och se hela tiden till att hon är beroende av dig genom föda alternativt droger ? Sen är det bara att välja vill du ha en diskmaskin eller en sexmaskin ?
Citera
2008-02-12, 14:23
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xertion

Alltid någon som inte förstår att man kan prata om saker utan att för den sakens skull utföra dem, suck.
Citera
2008-02-12, 14:41
Medlem
jumpcuts avatar
Att pendla mellan att påpeka att hon kanske borde gå ner lite i vikt, rynka på näsan när hon kommer med åsikter, bli skitförbannad för minsta lilla och att vara superkärleksfull (utan att ge henne komplimanger som att hon är snygg eller liknande, tänk: skjortan är snygg - inte hon), bjuda henne på saker och se till att hon inte saknar någonting.

Jag vill inte skriva mer, mår mest dåligt av det här...
Citera
2008-02-12, 15:33
Medlem
kornfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Att pendla mellan att påpeka att hon kanske borde gå ner lite i vikt, rynka på näsan när hon kommer med åsikter, bli skitförbannad för minsta lilla och att vara superkärleksfull (utan att ge henne komplimanger som att hon är snygg eller liknande, tänk: skjortan är snygg - inte hon), bjuda henne på saker och se till att hon inte saknar någonting.

Jag vill inte skriva mer, mår mest dåligt av det här...

låter mer som ett säkert sätt att se till att bli dumpad av sin partner
Citera
2008-02-12, 15:51
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornfield
låter mer som ett säkert sätt att se till att bli dumpad av sin partner

Det beror ju på hur partnern är funtad. Det finns ju så otroligt många människor som blir normaliserade extremt snabbt. Tänk bara på alla som blir slagna, bedragna och så vidare.

På samma sätt som vissa går ifrån sin partner vid första tecknet på våld och andra stannar kvar tills de blir ihjälslagna kommer en del gå ifrån sin partner vid första tecknet på psykisk misshandel medan andra kommer sjunka i självvärde tills de kan bli totalt kontrollerade av sin partner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in