• 1
  • 2
2008-02-12, 00:58
Medlem
Seatims avatar
Har rensat program och kört diskdefragmentering men den har blivit så j-a slö...
Citera
2008-02-12, 01:09
Medlem
Ja tänk det vill jag också veta... Fy fan för trista sega datorer!
Citera
2008-02-12, 01:09
Medlem
Kaststjärnans avatar
Har du kört någon registry-rensare och allehanda antispyware/antitrojanprogram också?

Kolla i aktivitetshanteraren om det är en massa processer som du inte känner igen, kör också i ett kommandofönster NETSTAT /A för att kolla om din maskin är uppkopplad mot ställen du inte är medveten om.
Citera
2008-02-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaststjärnan
Har du kört någon registry-rensare och allehanda antispyware/antitrojanprogram också?

Kolla i aktivitetshanteraren om det är en massa processer som du inte känner igen, kör också i ett kommandofönster NETSTAT /A för att kolla om din maskin är uppkopplad mot ställen du inte är medveten om.

ja men herregud jag är en alldeles vanlig människa, hur ska jag kunna göra dessa saker, finns de i min dator?
Citera
2008-02-12, 01:16
Medlem
Kaststjärnans avatar
Du ställde ju en fråga, som du nu fick svar på, även om det egentligen var den förste personen jag svarade (våra inlägg sparades samtidigt).

Men herregud: vad är det som hindrar dig från att LÄRA dig lite elementär datorteknik istället för att klaga din nöd på ett forum? Det blir ju bara roligare och roligare ju mer man kan, och de termer jag nämnde fattar ju till och med en åttaåring (eller kollar upp på Google).
Citera
2008-02-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaststjärnan
Du ställde ju en fråga, som du nu fick svar på, även om det egentligen var den förste personen jag svarade (våra inlägg sparades samtidigt).

Men herregud: vad är det som hindrar dig från att LÄRA dig lite elementär datorteknik istället för att klaga din nöd på ett forum? Det blir ju bara roligare och roligare ju mer man kan, och de termer jag nämnde fattar ju till och med en åttaåring (eller kollar upp på Google).

Jaha kan inte ett svar få gälla flera personer? Å då får vi väl helt enkelt samsas om att jag är sju då för trots att jag sökt på min dator så fattar jag inget av det du skrev, men å andra sidan tjänar jag så pass bra att jag inte behöver sitta med sånt, har faktiskt råd att lämna in den, så va den irritationen ur vägen både för dig och mig...
Citera
2008-02-12, 01:40
Medlem
Seatims avatar
Hm....i morgon får jag kolla. Liten förklaring hur jag gör ?
Citera
2008-02-12, 01:59
Medlem
Kaststjärnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildarosen
trots att jag sökt på min dator så fattar jag inget av det du skrev

Du är väl en hjärndöd Macintosh-klickare, då. Det här är MS Windows-forumet.

Bra att du har pengar att skryta med, köp dig ett liv då.
Citera
2008-02-12, 02:04
Medlem
Kaststjärnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seatim
Hm....i morgon får jag kolla. Liten förklaring hur jag gör ?

Start -> Kör -> CMD

Därefter vid promten i rutan: NETSTAT /A

Står det ESTABLISHED mot system/IP-adresser du alls inte har kopplat upp dig mot så är det en klar varningsklocka.

Aktivitetshanteraren startar du naturligtvis som vanligt. Högerklicka på aktivitetsfältet och välj denna, eller tryck ner tangenterna CTRL, Shift och Esc samtidigt, för att nämna åtminstone två av de säkert åtta sätten att starta funktionen.
Citera
2008-02-12, 02:40
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seatim
Har rensat program och kört diskdefragmentering men den har blivit så j-a slö...

Min dator var oxå hopplöst trött och seg trots att jag rensat, defragat och liknande.

När jag allvarligt undrade om min dator höll på att dö så öppnade jag burken och dammsög den helt och hållet, speciellt fläktarna och efter det så går den som en klocka !

Så mitt tips är : ta fram snabeldraken och dammsug burken !
Citera
2008-02-12, 02:51
Medlem
gandihellfishs avatar
Ni nyvärvade medlemar kan väl söka, fylla 18, flytta tillbaka till fragbite, köpa en aftonbladet blaska? Aftonbladet brukar ha extremt enkla och vanliga tips till detta. Dessa tips är normalt de man brukar använda! Defrag trodde man snabbade upp datorn med 95% år 2000 och var 12 år o luktade kiss.

Alla tänker det jag skriver.

edit: SÖK ! google.se är en bra sökmotor.
Citera
2008-02-12, 08:53
Medlem
927s avatar
rensa bland autostartande program
http://formansdatorsupport.atea.se/d...XT=tangentbord
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto