Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-02-11, 23:27
Medlem
KvilleniusIIs avatar
Har sökt men inte hittat några direkta bra trådar eller inlägg om litteratur för Teknisk Analys (TA).

Någon som sitter på boktips till att gå lite mer djupgående i TA med exempel och bra förklaringar?
Har inte läst något alls om det (förutom lite på wiki) så vill helt enkelt lära mig mer om TA.

Inget illa quark men du behöver inte göra dig besväder och predika om hur dåligt TA är.

Boktips, var man kan köpa dom billigast ( ) är mycket uppskattat!

Mvh
Kvillen
Citera
2008-02-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvilleniusII
Har sökt men inte hittat några direkta bra trådar eller inlägg om litteratur för Teknisk Analys (TA).

Någon som sitter på boktips till att gå lite mer djupgående i TA med exempel och bra förklaringar?
Har inte läst något alls om det (förutom lite på wiki) så vill helt enkelt lära mig mer om TA.

Inget illa quark men du behöver inte göra dig besväder och predika om hur dåligt TA är.

Boktips, var man kan köpa dom billigast ( ) är mycket uppskattat!

Mvh
Kvillen

TA för aktier, fonder, optioner, warranter, råvaror eller apelsinjuice?

För fonder kan jag rekommendera Ingmar Carlssons "Fondstrategier".
Citera
2008-02-12, 17:20
Medlem
KvilleniusIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien
TA för aktier, fonder, optioner, warranter, råvaror eller apelsinjuice?

För fonder kan jag rekommendera Ingmar Carlssons "Fondstrategier".

Jag är ju helt dum i huvudet >.<

Aktier och derivat såsom warranter/optioner i första hand, apelsinjuicen får jag lära mig när jag blivit rik och har tid över

mvh
Citera
2009-06-13, 20:36
Medlem
Huvudmannens avatar
Jag letar också efter en riktigt bra TA bok, som beskriver de olika metoderna ingående samt formler. Har tradat i flera år genom att läsa analyser, tidskrifter etc. Alltså andras analyser. Tänkte kombinera mina kunskaper i trading med mina programmeringskunskaper och skriva ett egen TA program.

"Boken om teknisk analys" har jag hört ska vara riktigt bra. Tyvärr verkar den vara slut:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163092409

Någon som har tips?
Citera
2009-06-14, 12:57
Medlem
Finans.killens avatar
Biblen och boken som alla seriösa TA-nissar bör läsa innan man kan anse sig vara seriös är ju;
"Edge - Lyft din aktiehandel till en ny nivå"

Mycket TA, men också mycket "money management" och annat som är RIKTIGT viktigt för alla som tradar.

Den boken som betytt mest för mig förutom Milton Freidmans olika böcker.
Citera
2009-06-14, 14:33
Medlem
Huvudmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Biblen och boken som alla seriösa TA-nissar bör läsa innan man kan anse sig vara seriös är ju;
"Edge - Lyft din aktiehandel till en ny nivå"

Mycket TA, men också mycket "money management" och annat som är RIKTIGT viktigt för alla som tradar.

Den boken som betytt mest för mig förutom Milton Freidmans olika böcker.

Edge verkar vara mitt i prick för mig! Dessutom är den skriven av samma författare som "Boken om tekniska analys" dvs Johnny Torssell och Peter Nilsson.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9189212312

Den ska beställas. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in