Mac OS X 10.5.2 släppt
Massor av förbättringar
Mac OS X 10.5.2 är äntligen släppt och finns att hämta i Programuppdateraren (Software Update). Uppdateringen innehåller en mängd förbättringar och buggfixar, exempelvis:
- Airport: Förbättrad stabilitet och mer tillförlitlig uppkoppling.
- Back to my Mac: Stöd för fler routers.
- Dock: Uppdaterar Stacks med en listvy, en mappvy och en uppdaterad bakgrund för rutnätsvyn.
- Desktop: Man kan nu välja om man vill ha genomskinlig menyrad eller inte och det ska ha blivit enklare att läsa texten i menyraden.
- Desktop: Sänkt genomskinlighet i menyer.
- iSync: Stöd för telefonerna Samsung D600E och D900i.
- RAW Image: Stöd för en mängd nya RAW-kameror.
- Safari: Problemet med att vissa domäner inte gick att komma åt är fixat.
- Time Machine: Det går nu att ha en liten Time Machine meny i menyraden.
- Time Machine: Ökad tillförlitlighet när man gör backup till en hårddisk med namn som innehåller snedstreck och andra ovanliga tecken.
- Time Machine: Stöd för fler externa hårddiskar och en möjlig lösning på problemet med att Time Machine inte kände av vissa externa hårddiskar.
När man installerat 10.5.2 finns även en grafikuppdatering att hämta i Software Update.
Jag har också en MBP och min uppdatering var bara på 180 mb. Sen var den där grafikuppdateringen på knappa 50 mb.
Är det bara jag som upplever safari som mycket snabbare med 10.5.2? Annars har jag inte märkt några direkta skillnader.
Jag misstänker att 10.5.2 sabbat usb-drivrutinerna för min interface som jag använder för att spela in musik! Nu får jag en massa knäppningar och white noise hela tiden! GAH!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!