2008-02-11, 19:04
Medlem
C M Burnss avatar
Hej!

Jag köpte en ny dator innan idag (Packard Bell laptop med Vista) och allt har fungerat perfekt fram tills jag upptäckte att datorn helt saknar ljud. Efter diverse felsökningar upptäckte jag att det inte finns några ljudenheter (t.ex. högtalare). Vet någon hur jag ska göra för att konfigurera högtalarna?

Tacksam för hjälp fort som fan
Citera
2008-02-11, 19:09
Medlem
Slav3rs avatar
Fick du ingen skiva med till det då?
Citera
2008-02-11, 19:16
Medlem
C M Burnss avatar
Nej det skulle ingå, och dessutom kom Windows-ljudet när jag startade datorn för första gången så då fungerade högtalarna, men sen verkar dom ha försvunnit . När jag startar en låt står det "Det går inte att spela upp filen på grund av ett problem med ljudeneheten. Det finns eventuellt inte någon ljudenhet installerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte ljudenheten som det ska." Felmeddelande C00D11BA btw.
Citera
2008-02-11, 19:34
Medlem
deCarons avatar
jag har samma problem! hade ljud igår, men när jag satte på datorn idag var det borta. sjukt! ingen har ju rört datorn sen jag stängde av den...
Citera
2008-02-11, 19:42
Medlem
C M Burnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deCaron
jag har samma problem! hade ljud igår, men när jag satte på datorn idag var det borta. sjukt! ingen har ju rört datorn sen jag stängde av den...

Ja visst vill man döda allt och alla när det händer?

Men är det någon som vet om det går att "aktiviera" eller "konfigurera" högtalarna så att dom börjar funka igen?

Edit: Vet någon som har Vista vad "Bläddra till Aktiviteter på Start-skärmen" innebär? Jag hittar ingen sådan flik och den kan vara lösningen på mitt problem.
Senast redigerad av C M Burns 2008-02-11 kl. 19:44.
Citera
2008-02-11, 20:06
Medlem
deCarons avatar
jag fixade det! googlade och såg att man skulle ladda ned ngn soundblaster och såg att jag hade det på skiva hemma...
Citera
2008-04-03, 19:35
Medlem
fruschis avatar
deCaron, kan du utveckla va det var du installerade och om det fortfarande funkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in