Kändiskvinnor är ofta ovillga att svara på denna frågan, trotts att i princip alla med normalutseende och över som figurerat i media har blivit runkade till...så jag ställer frågan här istället, hur känns det/hur reagerar ni tjejer om ni får veta att en/flera killar suttit och runkat till en bild/rörlig bild av er? Äcklade? Smickrade? Likgiltiga?
Jag tror de uteblivna svaren beror på att frågan rent språkligt är lite konstigt formulerad (typ nån som inte är så väl bevandrad i svenska språket) så man måste läsa hela för att fatta.
OnT (för annars får man väl smisk): Jag tror att det sammanfaller om man tycker personen som får för sig att runka med ens bild i huvudet/på datorn/på ett papper är attraktiv eller inte. Det är kanske inte rationellt men jag reagerar så. Är det en slusk så känner man sig mest lite äcklad. Är det en cutie så känner man sig smickrad. Fast det egentligen inte borde vara någon skillnad eftersom man själv inte behöver bidra med så särskilt mycket. Men det är väldigt hypotetiskt det där. Jag råder er killar som gör så (alla?) att inte berätta för runkobjektet. Det blir ju bara konstigt.
Varför ska jag bry mig i ifall du runkar till nån bild av mig som du har sett på internet, t.ex? Det är ju bara en bild, och runk är väl kul om jag har förstått saken rätt. Spruta inte på tangentbordet bara.
Har hänt ett par gånger att jag fått veta att killar runkat "till mig" och jag har blivit väldigt smickrad de gångerna. Oavsett killens utseende. Att nån vill runka och tänka på mig ser jag som en stor komplimang.