Som rubriken lyder har jag en del problem med att få "välkomstskärmen" som inloggningsalternativ.
MEN när jag går in på inloggningsalternativ och ska ändra skiten så kommer det upp en ruta där det står "client services for netware har inaktiverat välkomstskärmen och.....". Huvudsaken är att det står att jag måste avinstallera Client Sevices for netwere.
så min fråga..
hur fan gör man det.?
Jovisst, jag har exakt samma problem och sökningar på google har inte gett mig mer kunskap Är det någon som kan förklara hur man avinstallerar Client Service For NetWare?
Jovisst, jag har exakt samma problem och sökningar på google har inte gett mig mer kunskap Är det någon som kan förklara hur man avinstallerar Client Service For NetWare?
Fel forum, nätverk hade varit bättre..
Men iaf, du kan avinstallera NetWare under inställningar på nätverkskortet. Finns ett protokoll där, samma ställe där du ändrar IP och liknande. Bara högerklicka och avinstallera.
Det är precis så som det står i länkarna jag har gjort, men det konstiga är att det inte finns nån "Client Service for NetWare" på listan. Istället fanns det något liknande, jag tror det hette "Client Service for Microsoft". Är det något liknande. I alla fall avinstallerade jag det alternativet som fanns, men det gav inga resultat. Meddelandet som kommer finns fortfarande kvar när man försöker ändra inloggningsalternativen.
Fel forum, nätverk hade varit bättre..
Men iaf, du kan avinstallera NetWare under inställningar på nätverkskortet. Finns ett protokoll där, samma ställe där du ändrar IP och liknande. Bara högerklicka och avinstallera.
Ligger inställningarna du menar på Start> Kontrollpanelen > Nätverksanslutningar > (Högerklicka, egenskaper) > Allmänt ? Isåfall har jag varit där, och det verkar inte fungera för mig. Om de ligger någon annanstans, kan du förklara var de finns så vore du jättesnäll.
Enligt google så är dessa två lösningar fungerande (fritt översatta)
Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar, högerklicka på Sympatico Access Manager välj egenskaper, klicka på nätverkstabben, skrolla ner till Client Services for Netware och avinstallera.
Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar, Anslutning till lokalt nätverk högerklicka välj egenskaper. Markera Client Services for Netware och klicka på avinstallera. Tryck på okej, sen användarkonton och aktivera välkomstskärmen.
Enligt google så är dessa två lösningar fungerande (fritt översatta)
Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar, högerklicka på Sympatico Access Manager välj egenskaper, klicka på nätverkstabben, skrolla ner till Client Services for Netware och avinstallera.
Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar, Anslutning till lokalt nätverk högerklicka välj egenskaper. Markera Client Services for Netware och klicka på avinstallera. Tryck på okej, sen användarkonton och aktivera välkomstskärmen.
Det konstiga är att jag inte hittar Client Service for NetWare, däremot finns det File and Printer Sharing for Microsoft Networks och några till, men som sagt, inget Client Service for NetWare