2008-02-11, 19:26
Medlem
Promo._s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Eftersom det verkar som du genomlidit det så undrar jag hur livet blir efter att man tagit igenom sig AT:n?
Kan man återgå till ett normalt liv?

Nja, kanske inte fullt så långt. Men det var någon period då man slet i sig Oxy varje dag i 2-3 veckor. När det tog slut så låg jag och spydde, hade feber och mådde ruskigt dåligt i 2 dygn, inte så lång tid men det räckte gott och väl för mig, fy fan!

Men självklart kommer man tillbaks, inget är annorlunda, man kanske har lite abstinens i några dagar, men det går över. Är bara att tänka på annat, så gott det går.
Men sen är man tillbaks, som vanligt. Men fortfarande finns kärleken till opioiderna där...
Citera
2008-02-11, 19:37
Medlem
Hur lätt/svårt är det att få tag på dessa godsaker??
Det enda jag kan få tag i lätt är kodein preparat eller trammadol....
Citera
2008-02-11, 20:56
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promo._
Nja, kanske inte fullt så långt. Men det var någon period då man slet i sig Oxy varje dag i 2-3 veckor. När det tog slut så låg jag och spydde, hade feber och mådde ruskigt dåligt i 2 dygn, inte så lång tid men det räckte gott och väl för mig, fy fan!

Men självklart kommer man tillbaks, inget är annorlunda, man kanske har lite abstinens i några dagar, men det går över. Är bara att tänka på annat, så gott det går.
Men sen är man tillbaks, som vanligt. Men fortfarande finns kärleken till opioiderna där...

Här tog det tre veckor att bli av med den värsta abstinensen, det har nu gått fem veckor och jag börjar så sakta må bättre. Har dock en historia med ett flertal depressioner varav en måttlig sådan nu har infinnat sig eller om den varit där hela tiden under mitt missbruk!

Jag tyckte det var lättare att hålla sig borta ifrån oxy och andra godsaker under den värsta perioden, nu när jag mår bättre fysiskt så är det destå svårare. Fem veckor har gått och jag har ännu inte kommit tillbaks till min annars så innehålls fattiga liv!
Citera
2008-02-11, 22:50
Medlem
Promo._s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Här tog det tre veckor att bli av med den värsta abstinensen, det har nu gått fem veckor och jag börjar så sakta må bättre. Har dock en historia med ett flertal depressioner varav en måttlig sådan nu har infinnat sig eller om den varit där hela tiden under mitt missbruk!

Jag tyckte det var lättare att hålla sig borta ifrån oxy och andra godsaker under den värsta perioden, nu när jag mår bättre fysiskt så är det destå svårare. Fem veckor har gått och jag har ännu inte kommit tillbaks till min annars så innehålls fattiga liv!

Jag tyckte själv att jag hade tur som bara upplevde det i ca. 2 dygn! Så jävla viktigt, har väl haft lite jobbigare abstinens som varat längre, men jag försöker att inte tänka på det allt för mycket.
Citera
2008-02-12, 06:46
Medlem
jrgbgs avatar
jag körde hårt på oxy några månader, hade några st hundra burkar..
Jag lovar att AT:n var fan inget att leka med..den va häslängder värre än horse eller andra smågrejer..usch..ok nu har jag inte haft nån "riktig" avtändning på horse, bara småavtändningar, och en feting på oxy, men mycket värre än så kan jag inte tänka mig.. kändes som om jag dog & sen återuppstod.
men kör man lite ibland så är det ok.. men får man bra tillgång då kör man hela tiden..inget man kommer ifrån för det är så djävla skönt!
akta dig.....
Citera
2008-02-12, 10:12
Medlem
Jo, när jag satt på PIVA så delade jag rum med en kille som hade gått på dolcontin hela sitt liv som var på avgifitning. Så jag vet hur det kan se ut.
Men som sagt är ingen doper mer att jag vill ha testat olika grejer. Fick bara 4 st 80mg så vi får se vad det blir.
Citera
2008-02-12, 13:22
Medlem
Promo._s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jo, när jag satt på PIVA så delade jag rum med en kille som hade gått på dolcontin hela sitt liv som var på avgifitning. Så jag vet hur det kan se ut.
Men som sagt är ingen doper mer att jag vill ha testat olika grejer. Fick bara 4 st 80mg så vi får se vad det blir.

OM du ångrar dig så kan du ju alltid skicka över de resterande tabbarna till en sugen torsk.

Lycka till!
Citera
2008-02-12, 19:21
Medlem
Pedersons avatar
20mg, bara å smälla i sig
Citera
2008-03-03, 18:07
Medlem
fnattes avatar
Shit, blir ju mörkrädd nu när jag läser detta. Efter en olycka har jag nu i en månad gått på morfin men mestadels oxykodon och oxycontin ca 60-80 mg per dag. I början mot smärta men nu mest för nöjes skull men fortf lite smärta. Jag har testat sub några ggr innan men aldrig gått på opiater en längre tid som nu. Fet AT att vänta? Lär ju vänta med AT'n tills jag har kommit ifrån det här jävla sjukhuset.
Citera
2008-03-03, 18:33
Medlem
cgb spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Shit, blir ju mörkrädd nu när jag läser detta. Efter en olycka har jag nu i en månad gått på morfin men mestadels oxykodon och oxycontin ca 60-80 mg per dag. I början mot smärta men nu mest för nöjes skull men fortf lite smärta. Jag har testat sub några ggr innan men aldrig gått på opiater en längre tid som nu. Fet AT att vänta? Lär ju vänta med AT'n tills jag har kommit ifrån det här jävla sjukhuset.
har du dom på recept är det lungt, du kommer få hjälp att trappa ner(och sen kommer du såklart få en del pm ).
Senast redigerad av cgb spender 2008-03-03 kl. 18:36.
Citera
2008-03-03, 18:54
Medlem
fnattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cgb spender
har du dom på recept är det lungt, du kommer få hjälp att trappa ner(och sen kommer du såklart få en del pm ).

För tillfället är jag hospitaliserad. Jag får oxycontin 20mg morgon och kväll och sedan får jag oxykodon vid behov max 80mg per dag. Men dom börjar bli misstänksamma så jag försöker hålla ner det lite. Dock så klagade dom på mig redan i början när jag faktiskt hade ont på riktigt, det var irriteranade. Aja, bra dom hjälper mig trappa ner då.

Idag har jag sparat hela dagen, har bara blivigt lite småmysig förut så ikväll tänkte jag köra 40mg oxykodon och 20mg contin på samma gång och se om jag blir mer än mysig.
Citera
2008-03-03, 20:46
Medlem
cgb spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
För tillfället är jag hospitaliserad. Jag får oxycontin 20mg morgon och kväll och sedan får jag oxykodon vid behov max 80mg per dag. Men dom börjar bli misstänksamma så jag försöker hålla ner det lite. Dock så klagade dom på mig redan i början när jag faktiskt hade ont på riktigt, det var irriteranade. Aja, bra dom hjälper mig trappa ner då.

Idag har jag sparat hela dagen, har bara blivigt lite småmysig förut så ikväll tänkte jag köra 40mg oxykodon och 20mg contin på samma gång och se om jag blir mer än mysig.

okej, jag tycker både lite synd om dig samtidigt som jag avundas dig , skönt åtminstonde att dina skador har läkt, för det verkar ha varit en lite allvarlig olycka.

spara ett tag till(några dosintervaller), dels för att du är tollerant och sen varför nöja sig med att bara bli "mysig" när man på oxy kan bli mer än så
Senast redigerad av cgb spender 2008-03-03 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in