2008-02-10, 22:37
Medlem
Kalasmannens avatar
Jag är ute efter en tändare av torchtyp(stormtändare) som ej har elektrisk tändningsmekanism. Jag tittade på S.T.Dupont Xtend men kunde inte komma underfund med om det hade elektrisk tändning(piezo som det brukar heta). Vill inte ha någon Zippo (har jag redan) utan en enkel och pålitlig påfyllningsbar gaständare helst med torchlåga. På mina senaste torchtändare är det elektroniken(batteriet tagit slut?) som har gett upp så därför undrar jag om det finns med flinttändning istället eller om piezo är ett nödvändigt ont.
Citera
2008-02-17, 07:28
Medlem
Kalasmannens avatar
Nu tror jag att jag har hittat tändaren jag vill ha. En Zippo Blu verkar vara enlikt mina önskemål, en torchtändare med flinttändning. Är det någon som har erfarenhet av en sådan och var kan man skaffa en? De ställen jag har hittat verkar nästan bara sälja de klassiska Zippotändarna.
Citera
2008-02-29, 12:18
Medlem
Sjuntorparns avatar
förslagsvis Ebay.

går å fynda rejält när dollarn e så låg. frakten brukar ligga på runt 9 dollar.

köpte själv nyss mej en gammal fin zippo från 1959. den borde komma nästa vecka.
Citera
2008-02-29, 17:03
Medlem
Kalasmannens avatar
Fick faktiskt tag på en i Sverige, anlände i onsdags och då hade jag beställt på måndagen.
Senast redigerad av Kalasmannen 2008-02-29 kl. 17:05.
Citera
2008-02-29, 23:48
Medlem
Sjuntorparns avatar
jag lånar tråden med en liten fråga:

Det där luddet som finns i zippon. som man ska blöta ner med zippobensinen. är det vanlig bomull? hittar de inte å köpa nånstans.

finns risk att luddet kanske är lite gammalt om det är från -59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in