2016-10-03, 20:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Under antagande att det är den favoritMGM som ligger bakom att AO försvann så föreslås (åter en gång) att resterna av henne finns nergrävda inom en sektor Mönsterås-Bäckebo-Rockneby. Och ytan att verkligen leta på handlar om ett fåtal kvadrat-km. Undrans varför detta inte alls tänkts på, inte heller av inkopplade krimmare vid pata....?

Jag har för mig att jag skrivit om det här tidigare i tråden. Det här har tänkts på och kollats upp. Det togs upp i ett avsnitt av Förnimmelse av mord eller motsvarande program där ett medium (yngre tjej vill jag minnas) pekade ut en plats där man sedan grävde, men inte hittade något.

Edit: Länk till mitt tidigare inlägg:
(FB) Annelie Ojonens försvinnande...

Ett till:
Senast redigerad av tempeZZt 2016-10-03 kl. 20:19.
Citera
2016-10-03, 20:30
Medlem
Jojo. Men man kan inte gå på vad ett medium (alt. vad tomten GW) vill peka ut som sökplats. Utan var MGM lätt kunde komma till och göra jobbet med en grävmaskin. Kunde man tänka sig att gräva nära länslasarettet så kunde man väl grävt ikring abbetorp mm?
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag har för mig att jag skrivit om det här tidigare i tråden. Det här har tänkts på och kollats upp. Det togs upp i ett avsnitt av Förnimmelse av mord eller motsvarande program där ett medium (yngre tjej vill jag minnas) pekade ut en plats där man sedan grävde, men inte hittade något.

Edit: Länk till mitt tidigare inlägg:

Ett till:
Citera
2016-10-03, 20:47
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Jojo. Men man kan inte gå på vad ett medium (alt. vad tomten GW) vill peka ut som sökplats. Utan var MGM lätt kunde komma till och göra jobbet med en grävmaskin. Kunde man tänka sig att gräva nära länslasarettet så kunde man väl grävt ikring abbetorp mm?

Varför skulle man gräva ikring Abbetorp?
Citera
2016-10-04, 11:29
Medlem
Tjaaa....om nu snutarna hade grävt klart på Öland. Och ansåg caset som pol.uppklarat, iom att man kikat under Ölandsbron.
DÅ kan det vara läge för ngt bättre. Varför inte leta vid Abbetorp då, med en radie på 10-15km därikring?
Citera
2016-10-04, 11:40
Medlem
Citat:
DÅ kan det vara läge för ngt bättre. Varför inte leta vid Abbetorp då, med en radie på 10-15km därikring?

Varför just Abbetorp, är där något som är speciellt intressant där?
Man kan inte bara gräva, det måste finnas en bra misstanke om en specifik plats. Det är ett enormt jobb att gräva även med maskin. Att bara gräva slumpmässigt 10-15 km runt en ort i skogen är helt meningslöst.
Citera
2016-10-04, 12:13
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Tjaaa....om nu snutarna hade grävt klart på Öland. Och ansåg caset som pol.uppklarat, iom att man kikat under Ölandsbron.

Varför just Abbetorp? Det är över fem mil dit, hade mgm någon koppling dit?

Kan man förresten få tag på en FUP till detta fall? Vore intressant sen undrar jag men det borde väl ändå vara klart att de kollat vid Hässlebybrottet?

Edit: annars bör väl Greby Stenbrott http://kmb.raa.se/cocoon/bild/show-i...16000300014171 vara intressant med tanke på att MGM hade växt upp i närheten och tydligen kunde de markerna väl.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-10-04 kl. 12:33.
Citera
2016-10-04, 12:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Kan man förresten få tag på en FUP till detta fall?
Nej, inget åtal har ju väckts mot någon.
Citera
2016-10-04, 12:58
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:

Nej iofs synd hade varit intressant läsning annars, bo's bil står väl kvar inne hos polisen?
Citera
2016-10-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Nej iofs synd hade varit intressant läsning annars, bo's bil står väl kvar inne hos polisen?

Kollade registreringsnumret och den är i varje fall inte kvar i bilregistret. Men den kan ju mycket väl vara kvar i förvar ändå.
Citera
2016-10-04, 15:09
Medlem
NeonLonelinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Varför just Abbetorp, är där något som är speciellt intressant där?
Man kan inte bara gräva, det måste finnas en bra misstanke om en specifik plats. Det är ett enormt jobb att gräva även med maskin. Att bara gräva slumpmässigt 10-15 km runt en ort i skogen är helt meningslöst.

Jag undrar detsamma, varför just det området?
Att gräva i en radie på 10-15 km i blandad terräng är ju heller inget som görs i en handvändning, inte ens med maskin.
Citera
2016-10-17, 20:24
Medlem
e_peppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amerika
Vittnesmålet där någon sett något ovanligt på bron mitt i natten, framförallt en människa som går på vägbanan, tycker jag låter märkligt.

Att någon stannar på bron och promenerar där brukar man förknippa med ett hopp (oavsett om antalet hoppande är x eller y per år) och det borde ha rört upp lite aktivitet. Men visst, det var innan den utbredda mobiltelefonins tid och kanske inte gick att anmäla så enkelt.

En sak som jag inte riktigt köper med det där att den mötande bilen såg en människa gå framför dess strålkastare.
Om nu Andreas parkerade bilen längs räcket på bron, varför gick han då FRAMFÖR bilen? Finns väl ingen som helst anledning till det.
Han borde lämna bilens förardörr och gå på vänster sida mot bagageluckan. Inte gå omvägen framför bilen och tränga sig mellan bil och räcke.
Citera
2016-10-22, 02:21
Medlem
Citat:
De flesta här inne
vet ju att "gm"=död sen flera år . Detta fall hördes i radio 1 lörd för ett par veckor sen,går inte

komma vidare här enl förre span-chef som idag=pensionär----Brottet polisiärt löst liksom flera
andra fall typ O Palme,J Asplund, M Pentamäki, M Lindström e.t.c !
Kanske för höga beviskrav här i landet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in