2013-02-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag kommer inte ihåg om det tagits upp förut, men är det någon som vet Annelies längd i förhållande till sambon? D v s var Annelie längre eller kortare är sambon?

Tack för länken!

Jag tror hon var kortare. I alla fall minns jag sedan skoltiden att hon inte var särskilt lång.
Citera
2013-02-22, 20:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag tror hon var kortare. I alla fall minns jag sedan skoltiden att hon inte var särskilt lång.

Tack för svar!

Min tanke var att sambon kanske var kortare än Annelie (OM han nu är gm). Enligt familjens hemsida var gm kort. Jag tänkte att familjen kanske grundade det påståendet på att bilsätet kunde ha ändrats i inställningen för att passa den som förde bort Annelie (-s kropp). Om gm ändrade sätets inställning - skjutit den framåt, och gm var kortare än Annelie - så kan ju familjen ha baserat sin tanke på detta. Det var bara en tanke.
Citera
2013-02-22, 23:39
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Min tanke var att sambon kanske var kortare än Annelie (OM han nu är gm). Enligt familjens hemsida var gm kort. Jag tänkte att familjen kanske grundade det påståendet på att bilsätet kunde ha ändrats i inställningen för att passa den som förde bort Annelie (-s kropp). Om gm ändrade sätets inställning - skjutit den framåt, och gm var kortare än Annelie - så kan ju familjen ha baserat sin tanke på detta. Det var bara en tanke.

Det låter logiskt.
Citera
2013-02-23, 16:13
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Det låter ju som om det rimliga är att familjen har baserat det hela på det här med förarsätet.
Citera
2013-02-23, 17:07
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det låter ju som om det rimliga är att familjen har baserat det hela på det här med förarsätet.

Det kanske är något annat, men det var det jag tänkte på. Men i så fall borde gm vara kortare än Annelie.
Citera
2013-02-23, 17:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Är det gula huset som kameran sveper förbi i dokumentären det hus som Annelie och sambon bodde i?
Citera
2013-02-23, 17:12
Medlem
Jag vet inte om det nämnts tidigare i tråden men ska hon inte ligga under den nybyggda delen av sjukhuset? Har denna teori diskuterats eller ska jag utveckla?
Citera
2013-02-23, 17:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia-fuck
Jag vet inte om det nämnts tidigare i tråden men ska hon inte ligga under den nybyggda delen av sjukhuset? Har denna teori diskuterats eller ska jag utveckla?

Jag kommer inte ihåg om det tagits upp, men utveckla gärna! (I fall det inte skrivits om detta tidigare, eller så kan det vara så att du har kompletterande uppgifter.)
Citera
2013-02-23, 21:30
Medlem
Var dom inte vid sjukhuset och grävde eller kan jag minnas så fel?
Citera
2013-02-23, 21:47
Medlem
Citat:
Jag kommer inte ihåg om det tagits upp, men utveckla gärna! (I fall det inte skrivits om detta tidigare, eller så kan det vara så att du har kompletterande uppgifter.)

Ja, alltså enligt källor jag har som arbetar på sjukhuset så var misstänkte GM grävmaskinist vid tillfället för mordet, och då höll de som bäst på med grunden till det nya sjukhuset. Dagen efter försvinnandet ska byggfirman tydligen ha gjutit grunden och Annelie ska alltså grävs ner i makadammen dagen innan gjutningen. Nu står det ett 8 våningars sjukhus ovanpå. Ja, de grävde vid sjukhuset för att likhundarna skulle kunna lukta där. Men om hon ligger en bit in inunder grunden så lär ju hundarna inte känna nåt.

Detta är vad jag hört iaf, och en bra förklaring varför man inte hittat henne trots galet mkt sökande.

Edit: Alltså MGM var inte bara grävmaskinist, utan grävmaskinist på arbetet med sjukhusgrunden som han höll på med. Grävmaskinerna förvarades självfallet på platsen även när arbetarna var lediga så att säga.
Citera
2013-02-23, 22:31
Medlem
tempeZZts avatar
Visst grävdes det vid Andreas arbetsplats, men det var inte vid sjukhuset. Märkligt vilka felaktiga rykten som kan uppstå vartefter.

Andreas arbetade med att gräva ner fjärrvärmerör vid Södercentrum vid tillfället.

Här är ett utdrag från en artikel vid tiden:

De gräver efter Ojonens kropp.

98.01.28 - KALMAR

Polisen grävde på tisdagen efter den försvunna Annelie Ojonens kropp mitt emot Södercentrum i centrala Kalmar.
Förra veckan fick polisen in ett tips som ledde till att man valde att gräva efter kroppen. Det var en anonym man som ringde till polisen och sade sig ha sett den för mord häktade 25-årige mannen i en grävskopa vid Södercentrum. Klockan skulle då ha varit runt halv tolv, natten då Annelie Ojonen försvann. Att han ville vara anonym berodde på att han känner den misstänkte.
- Vi har länge vetat att 25-åringen jobbat på den firma som lade ner fjärrvärmerör vid platsen, säger åklagare Carina Maxson. Vi hade tänkt gräva där ändå, men visst skyndade det här tipset på handlingen.
Nu hoppas hon på att det anonyma vittnet vill träda fram och berätta mer om vad han såg.
Citera
2013-02-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst grävdes det vid Andreas arbetsplats, men det var inte vid sjukhuset. Märkligt vilka felaktiga rykten som kan uppstå vartefter.

Andreas arbetade med att gräva ner fjärrvärmerör vid Södercentrum vid tillfället.

Här är ett utdrag från en artikel vid tiden:

De gräver efter Ojonens kropp.

98.01.28 - KALMAR

Polisen grävde på tisdagen efter den försvunna Annelie Ojonens kropp mitt emot Södercentrum i centrala Kalmar.
Förra veckan fick polisen in ett tips som ledde till att man valde att gräva efter kroppen. Det var en anonym man som ringde till polisen och sade sig ha sett den för mord häktade 25-årige mannen i en grävskopa vid Södercentrum. Klockan skulle då ha varit runt halv tolv, natten då Annelie Ojonen försvann. Att han ville vara anonym berodde på att han känner den misstänkte.
- Vi har länge vetat att 25-åringen jobbat på den firma som lade ner fjärrvärmerör vid platsen, säger åklagare Carina Maxson. Vi hade tänkt gräva där ändå, men visst skyndade det här tipset på handlingen.
Nu hoppas hon på att det anonyma vittnet vill träda fram och berätta mer om vad han såg.

Ok. My apologies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in