2011-07-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jo, men det är ju ganska onödigt att sprida något som visar sig vara osanning.

Men å andra sidan, om man bara skall skriva det man vet alldeles säkert så skulle det väl, åtminstone i mitt fall, bli så att man inte kan skriva någonting till slut.

Instämmer till fullo med dig - men det gälle inte bara dej och mej, ingen från trakterna med här i tråden? Som kan förklara hur han klarat att fortsätta med nya kvinnor och barn - till synes helt oskyldig
Citera
2011-07-25, 20:10
Medlem
Annelie Ojonens försvinnande...

Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Instämmer till fullo med dig - men det gälle inte bara dej och mej, ingen från trakterna med här i tråden? Som kan förklara hur han klarat att fortsätta med nya kvinnor och barn - till synes helt oskyldig

Jag bodde i Färjestaden några år vilket ligger inte så långt ifrån Algutsrum. Var skolkamrat med både Annelie och hennes sambo. Jag visste vem hon var till namn och utseende men vi kände inte varandra. Hennes sambo hade inte så stor respekt för tjejer precis. Han tafsade mycket. Hur han (för han verkar ju vara den skyldiga) har lyckats leva med detta är dock inget jag vet något om.

Finns det förresten några andra spår som har undersökts? Men vad är risken att det är någon annan som kommit och tagit henne en kväll när de dessutom har haft ett våldsamt gräl som hörts långt ut på gatan om jag förstått saken rätt? Och dessutom i hennes egen bil? Och varför i så fall ställa tillbaka bilen där man tog den?

Nej du, Hiitsme, det verkar inte troligt...
Senast redigerad av Hiitsme 2011-07-25 kl. 20:12. Anledning: Lägga till tecken.
Citera
2011-07-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag bodde i Färjestaden några år vilket ligger inte så långt ifrån Algutsrum. Var skolkamrat med både Annelie och hennes sambo. Jag visste vem hon var till namn och utseende men vi kände inte varandra. Hennes sambo hade inte så stor respekt för tjejer precis. Han tafsade mycket. Hur han (för han verkar ju vara den skyldiga) har lyckats leva med detta är dock inget jag vet något om.

Finns det förresten några andra spår som har undersökts? Men vad är risken att det är någon annan som kommit och tagit henne en kväll när de dessutom har haft ett våldsamt gräl som hörts långt ut på gatan om jag förstått saken rätt? Och dessutom i hennes egen bil? Och varför i så fall ställa tillbaka bilen där man tog den?

Nej du, Hiitsme, det verkar inte troligt...

asså har du en multipel personlighetsstörning eller har du för vana att käfta emot dig själv - va vet ja kanske bra att få respons
Citera
2011-07-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
asså har du en multipel personlighetsstörning eller har du för vana att käfta emot dig själv - va vet ja kanske bra att få respons

Ja, det händer ibland att jag käftar emot mig själv. Det gör säkert väldigt många människor.

Dock ett par frågor: Är det någon som vet om Annelie uttryckte rädsla för någon, antingen sambon eller någon annan? I så fall, varför var hon rädd?

Men om hon nu hade anledning att fly från någon, varför då lämna kvar livsviktiga saker hemma? Och varför följde inte sambon med henne?
Citera
2011-07-29, 12:33
Medlem
Jag har sett 2 bilder på den sk.kojak alienet A.Olofs*on förutom pdf filen från ölandsbladet.

Min fråga är;Är det samma person som finns med på svenska mord med laxen och bilden över nyfödda??Ser ut som 2 olika personer...

Skulle ha gjort det enklare om jag kunde lägga upp bilderna men då jag är en novis så gick det inte på imageschack.
Senast redigerad av BahiaKalle 2011-07-29 kl. 12:44.
Citera
2011-08-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BahiaKalle
Jag har sett 2 bilder på den sk.kojak alienet A.Olofs*on förutom pdf filen från ölandsbladet.

Min fråga är;Är det samma person som finns med på svenska mord med laxen och bilden över nyfödda??Ser ut som 2 olika personer...

Skulle ha gjort det enklare om jag kunde lägga upp bilderna men då jag är en novis så gick det inte på imageschack.

den bild jag sett är med baby ihop med kvinna med efternamn J blablabla Hagen

Om fallet i stort finns en mkt bra sammanfattning gjord av en medlem på svenska mord - som bland annat lagt in en länk med alla artiklar från Ölandsbladet, han må vara hur snäll han vill men indicierna somm det ju heter är så starka ...är det inte han så måste han bett någon göra det åt honom, alternativt har någon som står honom närmare än ad Annelie gjorde, "tagit" henne...Och OM det är så - varför i h-e är det då så klantigt utfört?

http://www.annelieojonen.se/olblad.htm#001
Citera
2011-08-04, 23:06
Medlem
Hittade honom på fejjan, där var relationsstatusen "förhållande med" en tjej med utländskt namn som verkade höra hemma i Malmberget! En gemensam vän hade vi också
Citera
2011-08-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helensen
Hittade honom på fejjan, där var relationsstatusen "förhållande med" en tjej med utländskt namn som verkade höra hemma i Malmberget! En gemensam vän hade vi också

Jag har svårt att förstå hur tjejer vågar ha en relation med honom överhuvudtaget - eller vet de inte???
Citera
2011-08-05, 01:36
Medlem
Citat:

länka gärna fejan
Citera
2011-08-06, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Jag har svårt att förstå hur tjejer vågar ha en relation med honom överhuvudtaget - eller vet de inte???

Men å andra sidan finns det ju tjejer som dras till kriminella killar, kanske i tron att de skall kunna förändra dem. Om jag inte minns fel så fick väl Juha Valjakkalla ett antal kärleksbrev i veckan?
Citera
2011-08-06, 13:17
Medlem
Citat:
https://www.facebook.com/profile.php...835&sk=friends

tack!
är då mikael boende i Malmberget - brodern? För under familj har han bara en syster och några kusiner - kvinnan han har iaf två barn med är han INTE vän med - djävligt skum snubbe med måpnga kontakter spanska? Och många med vuxen/barn samma bild - suspekt om du frågar mej.
Citera
2011-08-06, 17:36
Medlem
Han tycks ju vara skriven Gällivare nuförtiden, men jag vet inte om han själv har anknytning dit eller om han flyttat till nya sambon. Fb-vännen från Malmberget är nog inte en bror, det är ju ett vanligt efternamn och vore det en bror skulle han nog stå under familj om han alls var med i vänlistan. Han kan ju helt enkelt ha syskon som inte har fb.

Lite off-topic, men på åttiotalet kunde man knappt öppna en norrbottnisk lokaltidning utan att läsa om något våldsbrott i Gällivaretrakten, men jag tror det har lugnat sig betydligt på senare år. På en så liten ort kan ju några få "aktiva" dra upp statistiken rejält periodvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in