2009-09-26, 13:29
Medlem
Destiny365s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venier
Vi kan väl kika lite på det.

http://s876.photobucket.com/albums/ab323/flashbackvenier/?action=view&current=help.jpg

Ser det inte ut som ..

http://s876.photobucket.com/albums/ab323/flashbackvenier/?action=view&current=help2.jpg

Håller på i Photoshop och försöker tydliggöra vad de står.

Återkommer!

Edit: Help 68 Har jag fått fram hitills.
Senast redigerad av Destiny365 2009-09-26 kl. 13:48.
Citera
2009-09-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
I concur.

Rimligen är det väl dock så att han själv högst aktivt försöker lägga allt detta bakom sig och med all rätt anser att det inte på något vis skulle ligga i hans intresse. Däremot tycker jag att eventuella bekanta, vänner eller anhöriga till A som läser tråden åtminstone borde försöka nyansera debatten en aning genom att ge sin version av saker och ting. Tråden skulle gagnas av den balansen, i nuläget är den en smula ensidig i sitt absoluta antagande om skuld.

Kanske det men det mesta verkar väl tala för att det är han? Men å andra sidan skulle det kunna vara så att någon eller några har fört bort henne och sedan parkerat bilen hemma hos dem igen för att skulden skall peka på honom. Men vad är chansen att det är så? Finns det förresten några andra spår undersökta?

Och hade Annelie förresten något behov av att försvinna? Men varför försvinner isåfall inte sambon med henne? Och från vem, vad eller vilka skulle hon behöva gömma sig?

Men återigen, bilen kommer tillbaka till utgångsstället. Varför gör den det om hon har försvunnit?
Citera
2009-09-26, 13:44
Medlem
Annelie Ojonens försvinnande...

Jag menar om hon har gått under jorden.
Citera
2009-09-26, 13:57
Medlem
Destiny365s avatar
Finns de någonting som kan knytas till Help 68 i fallet ?
Citera
2009-09-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Destiny365

Återkommer!

Bra där! Visa gärna

Kikade precis på bilden... Jag tycker ju att det påminner om ett G och ett R och sedan liknar det en 8a.

"GR8"

Man ser ju det man vill....
Citera
2009-09-26, 14:28
Medlem
Annelie dödförklarad?

Från det ena till det andra - är hon dödförklarad?

Jag hamnade på familjeband och på Fam Ojonens sida:

http://www.familjeband.se/profil/1988776966/

Sorgligt att skriva ut DOD när man inget vet, även om sannolikheten är så att hon bragts om livet i slutet av sept 97.
Citera
2009-09-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Destiny365

Återkommer!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article91805.ab

1997-09-23

fy På en gammal skjutbana alldeles intill Annelie Ojonens bostad hittar polisen ett intressant spår: ett handavtryck och orden "HELP ME" ritat i sanden.

Ska det finnas ett "ME" med i bilden + ett handavtryck...
Citera
2009-09-26, 15:28
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Från det ena till det andra - är hon dödförklarad?

Jag hamnade på familjeband och på Fam Ojonens sida:

http://www.familjeband.se/profil/1988776966/

Sorgligt att skriva ut DOD när man inget vet, även om sannolikheten är så att hon bragts om livet i slutet av sept 97.

Fast det är väl sunt (om än sorgligt) att familjen kan acceptera att hon med största sannolikhet är död? Jag skulle tycka att det var värre om de fortfarande satt och hoppades på att hon skulle komma hem...
Citera
2009-09-26, 15:46
Medlem
MoLoKs avatar
Läs de tidiga tidningsartiklarna. I någon av dem uttalar sig sambon och säger nåt i stil med: "Vi har letat överallt, hon ligger inte begravd här i alla fall."

Det är ett ganska beklämmande uttalande...
Citera
2009-09-26, 18:03
Medlem
Destiny365s avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article91805.ab

1997-09-23

fy På en gammal skjutbana alldeles intill Annelie Ojonens bostad hittar polisen ett intressant spår: ett handavtryck och orden "HELP ME" ritat i sanden.

Ska det finnas ett "ME" med i bilden + ett handavtryck...

Jo, jag får de till:
Help
68 "handavtryck" ME

De är sjukt svårt att se.. Har fått sitta och försöka ändra bilden med olika filter. Finns de något samband? eller någon som är född -68 i kretsen kring Annelie?
Citera
2009-09-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Fast det är väl sunt (om än sorgligt) att familjen kan acceptera att hon med största sannolikhet är död? Jag skulle tycka att det var värre om de fortfarande satt och hoppades på att hon skulle komma hem...

Du har rätt, det är svårt att sätta sig in i den horribla situation som de befinenr sig. Jag tror inte att någon förväntar sig att hon ska dyka upp, men de kunde ju ha dödsförklarat för att kunna ha en sten att gå till, jag kanske bara hade missat det. Stackars familj...:/
Citera
2009-09-26, 18:35
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Kanske det men det mesta verkar väl tala för att det är han? Men å andra sidan skulle det kunna vara så att någon eller några har fört bort henne och sedan parkerat bilen hemma hos dem igen för att skulden skall peka på honom. Men vad är chansen att det är så? Finns det förresten några andra spår undersökta?

Och hade Annelie förresten något behov av att försvinna? Men varför försvinner isåfall inte sambon med henne? Och från vem, vad eller vilka skulle hon behöva gömma sig?

Men återigen, bilen kommer tillbaka till utgångsstället. Varför gör den det om hon har försvunnit?

Definitivt är det så att det mesta talar för att det är han som är skyldig, men han kommer inte ett steg närmare en fällande dom för att ännu ett inlägg läggs till de övriga i den här tråden som slår fast att det är klart att det är han, det förstår man ju, hans familj är konstig och han har gjort misstänkta uttalanden. Vi är ju redan rörande överens i vår uppfattning om var ansvar bör utkrävas och jag tycker det vore betydligt mer intressant att nu höra från någon honom närstående som hävdar att A inte har något med försvinnandet att göra och lägger fram sina skäl för att anse det. Det skulle tvinga oss andra att gnugga våra geniknölar, slipa på våra motargument och berika tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in