2008-02-10, 18:44
Medlem
dodeesoss avatar
Är det bara jag eller har YES-diskmedel helt plötsligt blivit helt värdelöst?

Vi är väl ett utdöende släkte men jag är en av dom som fortfarande handdiskar . Har alltid tyckt att YES slår alla andra diskmedel med hästlängder när det gäller kvalitet.
Men, det senaste halvåret har alla mina plastgrejjer i köket blivit mer och mer kladdiga av fett som inte diskmedlet klarar av att lösa upp.

Någon här med likn erfarenheter?
Citera
2008-02-10, 19:08
Medlem
hanumans avatar
Vet inte om det är nyligt, men min sambo hävdar i sten att Yes har försämrats betänkligt. Vi har därför inte Yes hemma längre utan nåt annat, Skona var det visst. Hon menar att det är minst lika bra och satan så mycket billigare.
Citera
2008-02-10, 20:31
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nu är inte jag nån handdiskfantom, men...

Kan det vara så att ni handlat ert YES i nån skum affär? Typ, ÖoB, Rusta eller blatteshopen på hörnet? YES och FAIRY (samma sak, olika namn) är ett av de mest piratkopierade rengöringsmärkena.
Citera
2008-02-10, 20:37
Medlem
hanumans avatar
Jag handlar inte på skitaffärer!
Citera
2008-02-10, 21:25
Medlem
dodeesoss avatar
Skönt att man inte är ensam.

Handlar inte heller på skitaffärer... eller vänta, ICA MAXI?
Citera
2008-02-10, 21:54
Medlem
nilfirres avatar
jag köpte eldorado diskmedel förut. kan ju säga att man va tvungen att ha mer sånt i vasken än vatten för att de skulle funka, de bubblade inte ens. Sen gick jag och köpte YES, jämfört med eldorados så var det en upgrade så in i helvete. har dock inte märkt att den blir sämre
Citera
2008-02-10, 21:58
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilfirre
jag köpte eldorado diskmedel förut. kan ju säga att man va tvungen att ha mer sånt i vasken än vatten för att de skulle funka, de bubblade inte ens. Sen gick jag och köpte YES, jämfört med eldorados så var det en upgrade så in i helvete. har dock inte märkt att den blir sämre
Men eldorado är ju som regel bara skit.
Citera
2008-02-10, 22:07
Medlem
Bor du i Landskrona?

http://hd.se/landskrona/2008/02/09/nej-det-var-inte-yes/
Citera
2008-02-11, 00:16
Medlem
rebbans avatar
Vette fan då jag inte använt det senaste åren sen jag fick en laddning diskmedel från diskteknik när jag bärgade dom.
Men på jobbet har dom yes och jag upplever det iaf som att det har blivit sämre att tvätta händerna med det.
Citera
2008-02-11, 04:01
Bannlyst
Yes är så jävla drygt att det suger.
Citera
2008-02-11, 04:02
Medlem
Faktiskt så berättade min mor att hon sett program på tv, tror det var plus, där det sålts massoooooor av yesflaskor, där numret under streckkoden hade börjat på 5 eller va det va...och alla dom som hade sålts hade varit falska "Yes" alltså inte lika bra o drygt som det vanliga
Citera
2008-02-12, 01:14
Medlem
conluceos avatar
Jag har alltid kört stenhårt på YES då jag tycker att det är överlägset. Dock har jag faktiskt också haft problem med flottiga plastproduker dom senaste månaderna. Den nuvarande flaskar funkar dock prima.

OT. Eldorados diskmedel suger verkligen bögpung, fick använda typ halva flaskan till en disk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in