2008-02-10, 16:10
Medlem
torrenttobbes avatar
Hej!
nu vill jag spela snes på min macbook, har lite problem dock har fått mycket cheksum errors problem med romfiler. Så. vad tycker ni är den bästa spelaren för rom och vart är det bästa stället att ladda ner roms?

EDIT jag är ett pucko som inte kan söka
Senast redigerad av torrenttobbe 2008-02-10 kl. 16:35. Anledning: Pucko
Citera
2008-02-10, 18:00
Medlem
isroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hej!
nu vill jag spela snes på min macbook, har lite problem dock har fått mycket cheksum errors problem med romfiler. Så. vad tycker ni är den bästa spelaren för rom och vart är det bästa stället att ladda ner roms?

EDIT jag är ett pucko som inte kan söka

bsnes (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28398) är väldigt enkelt och funkar bra, sen finns det åxå snes9x(http://www.versiontracker.com/dyn/mo.../macosx/21188). dessa är dom som funkar till intel (9x är egentligen inte intel men flyter på bra ändå)

men är det emulatorn det är fel på och inte dina roms?

edit: jag laddar ner roms på brokenstones så har du inget konto kan jag inte hjälpa där

föredrar bsnes, men om du vill ha en massa inställningar är 9x bättre, finns även cheats där
Senast redigerad av isrok 2008-02-10 kl. 18:04.
Citera
2008-02-10, 19:17
Medlem
torrenttobbes avatar
Tack för hjälpen var nog mer jag som klantade mig än romsen som det var fel på.
Har fixat roms genom en kompis så snart får jag typ alla snes spel som finns. har snes9x nu tycker du det vore en bra idé att prova bsnes? är det så stor skillnad?
Citera
2008-02-10, 19:44
Medlem
isroks avatar
Citat:
Har fixat roms genom en kompis så snart får jag typ alla snes spel som finns. har snes9x nu tycker du det vore en bra idé att prova bsnes? är det så stor skillnad?

okej

nej det är inte stor skillnad, enda skillnaden är att 9x har mer funktioner
Citera
2008-02-11, 03:53
Medlem
Personligen så gillar jag snes9x bäst.
Citera
2008-02-11, 16:15
Medlem
isroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Personligen så gillar jag snes9x bäst.

ok, jag har inget emot det men orkar inte ladda hem det dessutom är ja van vid bsnes och det finns alla funktioner jag behöver
Citera
2008-02-12, 07:48
Medlem
torrenttobbes avatar
Får ta och bumpa det här då jag helt plötsligt har fått ett problem, efter ett par dagars spelande så fungerar det nu knappt att gå åt höger längre, det känns som om den bara laggar åt ena hållet.
Jag har defaultat keyborden hur många gånger som helst och installerat om.
Vad har jag gjort för fel?
Citera
2008-02-12, 11:00
Medlem
isroks avatar
Citat:
Får ta och bumpa det här då jag helt plötsligt har fått ett problem, efter ett par dagars spelande så fungerar det nu knappt att gå åt höger längre, det känns som om den bara laggar åt ena hållet.
Jag har defaultat keyborden hur många gånger som helst och installerat om.
Vad har jag gjort för fel?

fan va konstigt, testa att använda bsnes. eftersom 9x inte är gjort för intel så kan de flyta på dåligt. för mej började de lagga så ja kör bsnes som finns för intel
Citera
2008-02-12, 13:58
Medlem
torrenttobbes avatar
Tack får nog köra på bsnes istället, riktigt konstigt fel men är jag blind eller hur får man fullscreen?
Citera
2008-02-12, 16:13
Medlem
isroks avatar
Citat:
Tack får nog köra på bsnes istället, riktigt konstigt fel men är jag blind eller hur får man fullscreen?

det är nackdelen, du kan bara dra proportionerligt efter typ 4:3 lr nåt, men längst ner i högra hörnet drar man. det skulle gå att få fullscreen men då måste man ha en jävligt "owidescreen"-skärm. alltså typ 4:3 lr liknande, vet inte riktigt va de heter
Citera
2008-02-12, 16:48
Medlem
Citat:
9x fungerar bättre. checksumfelen du får beror på emulatorn inte romsen
Citera
2008-02-13, 00:34
Medlem
torrenttobbes avatar
Ok tja jag har ju inte så mycket väl när jag inte kan gå till höger i snes9x tror otal ominstallationer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in