Hej! Är det någon som kan tipsa om bra ansiktskrämer som funkar under i.d. foundation? Jag har blandhy (mest torr och ganska känslig) med lite finnar som jag försöker bota bort med medicin (och det går ganska bra) Gillar i.d. foundation men vill hitta en ansiktskräm som inte är för fet och som som funkar bäst under i.d. Vad rekommenderar ni?
(Använder just nu Weleda Almond Moisture Cream for sensitive skin som jag blev rekommenderat i en hälsokostbutik men tycker inte att den fungerar bra som underlagskräm, det blir lite för fet och i.d. puder ligger fult tycker jag, hjälp)
Boots no7 Ca 280:- (finns på åhlens), eller budget; Nivea moisturizing day creme, för torr/blandad hy.. Md formulations tillhör den lite högre prisklassen, men är mycket, mycket bra och finns för alla hudtyper..
Den lämpar sig väldigt bra tilsammans med ID...
Men då har du säkert fet eller normal hy. Jag måste använda något eftersom jag har torr hy..
Inte alls, jag har torr hy men jag tycker sminket sitter bättre med just Bath & Body Works Oat Oil-Control eftersom den inte torkar ut huden samtidigt som den ger en matt yta att jobba med. Hoppas du förstår vad jag menar för jag ser att det ser lite flummigt ut.
Jag använder ingen kräm under I.D men under annat smink använder jag Bath & Body Works Oat Oil-Control ansiktscreme.
Oh My God! Jag vågade testa i.d.foundation utan nån kräm under ( först efter att du skrev att du har torr hy) och trodde att ansiktet kommer spricka och jag får börja om från början. Men (trodde inte att det är möjligt) jag är super nöjd! ID ser inte lika kladdigt ut och jag är inte ett dugg torr i ansikte. Det känns mycket hälsosammare också. Nu ska vi se om det håller hela kvällen :-)
Tack för rådet!
Det finns ju bra primers och krämer med syfte att användas innan foundationen duttas på. För att släta ut, och göra huden mer mottaglig. Make up store, Mac och de flesta lite dyrare märkena (bättre ofta). Även Lumene, som ligger på en lägre prisklass har Lumene Beauty Base eller Elizabeth Arden Good morning Skin serum funkar. Smashbox ska även ha bra primers.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!