2008-02-10, 10:32
Medlem
Har ett stort, stort problem. Är oerhört okunnig dessutom. Så här, när jag kör typ Windows media Player, eller om jag via någon sida spelar spel, så "fryser" datorn. Var på en annan sida och där bad man mig att uppdatera drivisarna för grafikkortet. Men det blev inte bättre. Så nu ska man (jag) kolla om felet sitter i minnet. Då fick jag en sida och där ladade jag ner ett mem.test som jag sedan bränt på skivan. Nu skall jag starta från den nybrända Cd´n. Det går inte!? Jag trycker F2 och upp kommer det där om bios osv. Det står av den som rekommenderat mig att köra mem.test, att det ska komma upp en meny (det gör det visserligen) men att där skall jag gå på "main" "tools" och det skall sedan följas av mem.test86. Men det gör det inte, det är istället en massa rubriker. Kan någon "leda" mig igenom det hela?
Citera
2008-02-10, 12:00
Medlem
tvcasualtys avatar
Du måste välja din cd-drive som first boot device i BIOS för att kunna boota från den. Och jag tvivlar på att det är dina minnen som jäklas. När minnena mår dåligt brukar datorn starta om, inte frysa. Jag skulle gissa på att något blir för varmt. CPU eller grafikkort troligtvis.
Citera
2008-02-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Du måste välja din cd-drive som first boot device i BIOS för att kunna boota från den. Och jag tvivlar på att det är dina minnen som jäklas. När minnena mår dåligt brukar datorn starta om, inte frysa. Jag skulle gissa på att något blir för varmt. CPU eller grafikkort troligtvis.
Men grejen är att det funkar inte, vds. att starta från den... cd-drive som first boot device i BIOS hamnar först, men sedan händer inget mer...? Alltså jag vill ju starta då och så men jag vet inte "hur man går vidare" därifrån? JAg trycker "enter" men det händer absolut inget? Men hur som helst, om det nu inte skulle vara minnet utan istället att något blir för varmt, hur kan jag kolla det och återkomma till dig? Igår hände det igen, alltså när jag spelade musik på Windows Media player...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in