2008-02-09, 23:46
Bannlyst
Hallå

Jag undrar om det på något sätt går att ha 2 st bluetooth sändare installerade samtidigt.

Detta eftersom den bluetooth sändaren som är integrerad i datorn (dell xps 420) inte räcker till för logitech dinovo media desktop laser. musen laggar.

Det jag vill ha installerat är logitechs bluetooth sticka eftersom jag måste ha den på kabel så den ligger på skrivbordet nära musen.

Men jag får inte windows att ens hitta den så länge den integrerade finns.

Gjorde ett desperat försök att rycka kabeln i den integrerade och då fungerade allt som jag ville tills jag tryckte i kabeln igen

HJÄLP
Citera
2008-02-10, 12:00
Medlem
Du borde kunna inaktivera den integrerade BT-enheten i BIOS eller liknande.

Eller har du behov att ha båda igång?

//zekel
Citera
2008-02-15, 17:02
Bannlyst
Går ej att inaktivera den i BIOS

Det går däremot att avaktivera den genom enhetshanteraren men eftersom bluetoothsändaren är integrerad i minneskortsläsaren så inaktiveras hela enheten.

Citera
2008-02-15, 19:14
Medlem
Du vill absolut inte ha båda aktiverade samtidigt då de lär störa ut varandra något brutalt och ge dig ultrakass prestanda.

Kan du leva utan minneskortläsar-funktionen när du använder din mus så är det väl en lösning? eller ryck ur sladden som du säger så fungerar det ju permanent.
Citera
2008-02-15, 20:52
Bannlyst
Nja det är ju inte så enkelt att jag bara kan rycka sladden eftersom det bara är 1 kabel till hela enheten. Altså blir jag av med både bluetooth och minneskortsläsare om jag rycker sladden.

Jag har lämnat över ärendet till logitech och hoppas dom ska lösa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in