2008-02-09, 21:47
Medlem
Hej

Har ett litet problem med min dator. HDDn är full med skit och datorn är allmänt seg och trött, tänkte därför ominstallera XP men efter jag gjort det så ligger allt skräp fortfarande kvar på HDDn. Jag valde att skriva över gamla XP.

Jag kan varken skapa ny partition eller ta bort den gamla: "Det går inte att utföra den begärda åtgärden på den utvalda partitionen"

Om jag sedan försöker formatera HDDn så säger den att det inte går för att HDDn används och att jag ska stänga av alla program. Trots att jag gjort det så fungerar det inte.

Boot-menyn är inställd på CD som förstahandsval

Snabb hjälp uppskattas...
Citera
2008-02-09, 21:51
Medlem
micaeles avatar
När du installerar XP, kan du välja i installationsprogrammet att ta bort den befintliga partitionen och därefter skapa en ny som du lägger XP på. Då skall det verkligen inte finnas något kvar.
Citera
2008-02-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
När du installerar XP, kan du välja i installationsprogrammet att ta bort den befintliga partitionen och därefter skapa en ny som du lägger XP på. Då skall det verkligen inte finnas något kvar.

japp så e de
Citera
2008-02-09, 23:24
Medlem
sommarlovs avatar
Det låter som om du försöker köra installationen från nuvarande windows, det går naturligtvis inte.
Starta från installationsskivan eller recovery-partionen.
Citera
2008-02-11, 11:31
Medlem
Jag har testat det ni skrev men felet var något annat.

Problemet är löst iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in