2008-02-09, 01:31
Medlem
Tjena.

Jag var tidigare ikväll och käkade på McD, det enda som i mitt tycke är ätbart
på den kedjan: McFish.

Nåja det var inte det som var syftet här nu utan. Jag kom att fundera över en sak:
Är det nån som har koll på vilken världens största enskilda hamburgerrestaurang är? Alltså i mängden kassor och antalet sittplatser?
Kanske har ni tom besökt den...Som jag tror borde den ligga i Kina eller?
Citera
2008-02-09, 01:38
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Tjena.

Jag var tidigare ikväll och käkade på McD, det enda som i mitt tycke är ätbart
på den kedjan: McFish.

Nåja det var inte det som var syftet här nu utan. Jag kom att fundera över en sak:
Är det nån som har koll på vilken världens största enskilda hamburgerrestaurang är? Alltså i mängden kassor och antalet sittplatser?
Kanske har ni tom besökt den...Som jag tror borde den ligga i Kina eller?

Jag vill dra mig till minnes att man 1990 öppnade första restaurangen i moskva, som då var den största, kom med i Guinness rekordbok. Men det är ju snart 20 år sen så det har säkert runnit vatten under broarna sen dess.
Citera
2008-02-09, 01:43
Medlem
Du råkar inte veta hur många sittplatser den har? Jag menar så att man kan jämföra sin lokala sunkiga hamburgerrestaurang i storlek?
Citera
2008-02-09, 02:07
Tyvärr inga siffror och jag fann inget efter en snabb koll hos google heller. Blängde lite i några gamla guinnes rekordböcker från början av 90-talen men inget där heller.
Citera
2008-02-09, 02:07
Medlem
Google is your friend..

Orlando verkar det som..

http://www.vacationsmadeeasy.com/Orl...nOrlandoFL.cfm

Eller Vinita, OK:
http://www.flickr.com/photos/nertzy/185431807
Citera
2008-02-09, 02:10
Medlem
plles avatar
Den största i världen (under ett antal år) var i Belgrad.
Citera
2008-02-10, 03:40
Medlem
supermcdonalds som ligger i orlando e väl den största i världen? jag tyckte jag såg det stå så nånstans när ag var där iaf
Citera
2008-02-10, 11:26
Det verkar ju finna lite olika "största" McDonalds, störst byggnad och den som tar flest besökare. Jag tycker det verkar som att den i Vinita har störst byggnad men ändå är ganska liten i antal besökare. Den i Orlando verkar ju mest vara en stor lekplats. Om Moskvas McDonalds hittar jag ingen info förutom att det var den första i Ryssland.
Citera
2008-02-10, 11:42
Medlem
SamBams avatar
Det här hitta jag i en PDF-fil.

The world's largest McDonald’s to date opens in Beijing, China. This two-story 28,000 square foot
facility seats more than 700 and employs 1,000.

Nu hittar jag inte den filen längre.
Citera
2008-02-12, 20:19
Medlem
jag har faktiskt varit på den som finns i Orlando för ett par år sen med min familj, tyvärr var jag aldrig med och beställde så har inte så bra koll på kassorna men jag kommer ihåg att de var lite annorlunda uppställda, i olika "stationer" typ, först beställde och betalade man, sen var man tvungen att gå vidare och fick det man beställt, nästan som en drive-thru fast inomhus om ni fattar?

Jag tyckte inte att det var överdrivet mycket platser dock, man fick ingen "wohoh" upplevelse, dock så var hela övervåningen ett stort "arkadspels hall" typ, men massa pang-pang, slå på mullvader etcetc maskiner, kan vara därför den räknas som en av de största, men somsagt allt är inte rent mcdonalds i den.
Citera
2008-02-12, 20:32
Medlem
När jag började jobba på McD -94 (sluta -99) så berättade man om McD Moskva.

Då sa man att den hade 36 kassor och 4 kök.
Skiftledarkontoren som vanligtvis ligger på markplan var en våning upp med stora glasrutor ut över köket och kassorna. Liknande det sättet som man ser på film när doktorerna övervakar en operation.

Kan sen även berätta att McD Globen under en kort period (tidigt 90-tal?)hade rekordet för hur mycket man sålde för på 1 timme. Alltså inte antalet burgare utan antal pengar man drog in.
Då vi är dyrare än andra länder vad gäller priser på McD så behöver vi ju inte sälja lika många burgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in