2008-02-13, 23:28
Medlem
Pendeltågs avatar
Prova hos en restauranggrossist. De brukar ha 33cl glasflaskor i back.

Tycker för övrigt också att cola i glasflaska smakar bäst.
Citera
2008-02-14, 09:07
Medlem
Gyters avatar
http://www.hembergabrunn.se/

Där kan man köpa.
Citera
2008-02-14, 11:46
Medlem
Gigant_Supermans avatar
[quote=Talibankocken]25cl-flaskorna är ju faktiskt bäst.

QUOTE]

Men den tar ju slut på fyra klunkar...
Citera
2008-02-14, 12:34
Medlem
[quote=Gigant_Superman]
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
25cl-flaskorna är ju faktiskt bäst.

QUOTE]

Men den tar ju slut på fyra klunkar...

Och 33cl-flaskan tar slut på... 5 klunkar?
Citera
2008-02-14, 16:11
Medlem
klybans avatar
Konstig inte en enda gång har man diskuterat att mediumet man dricker ut, som påverkar en hel del.

Jag tycker också glas 25:an smakar bäst, efter det så gäller vanligt glas med is.

Det är som att dricka vin med glas av tjock kant det förändrar smak upplevelsen.
Likadant med cola där de olika förpackningarna gör så att smak upplevelsen förändras.
Jag tycker att när colan kommer i ett vanligt glas så är smaken vad den är.

Sen kan jag förstå PET-flaskan kan anses som sämre, för en sak PET-flaskan är och det är att den inte är helt tät.
Utan den släpper igenom syre i små mängder, detta är välkänt inom hembryggningen.
Så det kan vara en anledning, främst tycker jag att PET är sämst för man hinner inte hälla upp många glas innan kolsyran är slut och colan är avslagen.

Tyskarna till exempel köper helst öl på flaska har jag fått mig förklarat av en tysk.
Dom kanske oftast dricker direkt ur flaskan, vad vet jag.
Citera
2008-11-14, 22:05
Medlem
Smygizzs avatar
CocaCola på glasflaskor?

Varför säljs det inte Cocacola på glasflaskor här i sverige? Det finns det ju säkert i någon liten håla i norrland, men varför finns det inte på t.ex Konsum osv? Jag är trött på PET flaskorna som får colan att smaka plast och skumma överdrivet mycket och jag saknar ljudet när man får av kappsylen av en glasflaska, cocacola var ju skapat för glasflaskor, iallafall enligt alla reklamer.
Senast redigerad av Smygizz 2008-11-14 kl. 22:14.
Citera
2008-11-14, 22:33
Medlem
Sten-Dinges avatar
Vi har i våran Kvantum butik här iaf
Citera
2008-11-14, 22:41
Medlem
Vilsens avatar
Har sett det på back i stora affärer.
Jag tänkte själv köpa men det visade sig kosta runt 4:50-5kr styck även när man köpte en hel back så jag la ner hela idén.
Då blev det mycket billigare att köpa burk, och den enda fördelen som var kvar då är att det är trevligare att smutta ur en glasflaska, och det är jag inte beredd att betala så mycket extra för.
Priset hålls medvetet högt för att ge någon sorts exklusiv känsla när man köper cola på restaurang antar jag, så jag ser ingen anledning att spela med i det spelet som privat konsument.
Citera
2008-11-14, 22:43
Medlem
Det finns på min lokala Coop butik iallafall
Citera
2008-11-14, 23:20
Medlem
DarkKnights avatar
Har märkt att den finns just i små lokala butiker men inte på Maxi eller liknande stora butiker. Men cola smakar tusen gånger godare på flaska hehe
Citera
2008-11-14, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smygizz
Varför säljs det inte Cocacola på glasflaskor här i sverige? Det finns det ju säkert i någon liten håla i norrland, men varför finns det inte på t.ex Konsum osv? Jag är trött på PET flaskorna som får colan att smaka plast och skumma överdrivet mycket och jag saknar ljudet när man får av kappsylen av en glasflaska, cocacola var ju skapat för glasflaskor, iallafall enligt alla reklamer.

Vart bor du?? Jag har sett cola på flaska i flertalet av ICA-butikerna i Sthlm, även i många Vi-butiker och Hemköp. Senast idag när jag var på ICA Ringen Skanstull såg jag Coca cola på flaska. Finns också på ICA Kvantum i Sickla.
Citera
2008-11-14, 23:39
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Har sett det på back i stora affärer.
Jag tänkte själv köpa men det visade sig kosta runt 4:50-5kr styck även när man köpte en hel back så jag la ner hela idén.
Då blev det mycket billigare att köpa burk, och den enda fördelen som var kvar då är att det är trevligare att smutta ur en glasflaska, och det är jag inte beredd att betala så mycket extra för.
Priset hålls medvetet högt för att ge någon sorts exklusiv känsla när man köper cola på restaurang antar jag, så jag ser ingen anledning att spela med i det spelet som privat konsument.

Blir det billigare på burk?
33cl kostar väl 4-5kr st, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in