• 3
  • 4
2008-02-15, 01:56
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Med tanke på hur du uttrycker dig så kan jag med enkelhet gissa vem som var dryg i det samtalet.

Vi vet att du tror att MacBook är perfekt och skapad av Gud. Tydligen tror du väl även att deras supportrar är änglar... Men som du ser så finns det flera personer som haft problem med sina MacBooks, så sluta vara så sjukt fanatisk och försvara Mac även när det onekligen finns fel på deras datorer!

Sluta få det att låta som om TS's Mac är den första i världen att vara defekt. Kan du inte tillföra något i diskussionen och hjälpa TS så ge fan i att delta!
Citera
2008-02-15, 01:57
Medlem
uno kronqvists avatar
På mitt förra jobb så sa flera programerare att Safari är ett jävla virus som borde ha dragits ut i gänden och skjutits för länge sedan...

Testa att köra Firefox i stället, har också buggar i Mac men den kanske hjälper det mot hängningarna.?

/data noob
Citera
2008-02-15, 02:04
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av word2yamova
Okej, nu har jag ringt Apples support. Beskrev problemet för horan jag snackade med som var otroligt dryg. Nåväl.

Hon sa åt mig att för det första skapa en ny profil och se om problemen kvarstår då. Alltså att det skulle vara nått fel i samband med min profil -wtf?

Om problemen skulle kvarstå så skulle jag därefter installera om operativsystemet. Vad i helvete? Jag är helt övertygad om att det är ett hårdvaruproblem, och när jag försökte säga det till henne så bara snäste hon åt mig och sa att "det kan du inte veta". Blir så arg, vill ha en ny dator!!

Ganska illa av supporten att bemöta en kund så. Tydligen ett undantag på att deras support håller världsklass. Hur i helvete en profil skulle kunna vara problemet är ju bara att förundras över...

Ring igen och be om att få prata med någon som vet vad de håller på med.
Citera
2008-02-15, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vi vet att du tror att MacBook är perfekt och skapad av Gud. Tydligen tror du väl även att deras supportrar är änglar... Men som du ser så finns det flera personer som haft problem med sina MacBooks, så sluta vara så sjukt fanatisk och försvara Mac även när det onekligen finns fel på deras datorer!

Sluta få det att låta som om TS's Mac är den första i världen att vara defekt. Kan du inte tillföra något i diskussionen och hjälpa TS så ge fan i att delta!
Vi vet att du tror att du är perfekt och skapad av Gud. Tydligen tror du väl också att du kan allt om allt. Men som du ser har jag inte påstått att det inte är något fel på hans Mac, bara att någon som refererar kundtjänsttjejer som "horor" kanske har grva attitydproblem. Så sluta vara så sjukt fanatisk och hacka på Mac och dess användare när det onekligen finns en stor majoritet användare som är mycket nöjda med sina datorer.

Sluta få det att låta som att jag försvarar Mac bara för att jag anser snubben ha attitydproblem. Kan du inte tillföra något i diskussionen så föreslår jag att du kniper igen, eftersom du inte tillför den här delen av forumet något mer än en massa tröttande anti-Mac trams. Du ha ett brinnande behov av att racka på Apples produkter, vilket är mycket tröttande att läsa, särskilt i en sektion ämnad för just Mac.

Varför hänger du inte i PC-delen istället?
Citera
2008-02-15, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ganska illa av supporten att bemöta en kund så. Tydligen ett undantag på att deras support håller världsklass. Hur i helvete en profil skulle kunna vara problemet är ju bara att förundras över..
Som sagt...vad anser du at du tillför genom att fälla syrliga kommentarer om hur dåliga Apple är på allting? Du hänger ju bara här för att du vill klaga på Mac, är det en mogen anledning anser du? Duktigt tråkigt med en massa hat baserat på okunskap och ointeligens.
Citera
2008-02-15, 09:29
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ganska illa av supporten att bemöta en kund så. Tydligen ett undantag på att deras support håller världsklass. Hur i helvete en profil skulle kunna vara problemet är ju bara att förundras över...

Ring igen och be om att få prata med någon som vet vad de håller på med.
Så du tycker att de borde byta ut hårdvaran innan man överhuvudtaget vet att det är hårdvaran är fel på? Även om det vore ett mjukvarufel så borde hårdvaran bytas ut?

Precis som hon i supporten antydde så kan faktiskt problem försvinna genom att man gör en ny användare istället, märkliga fel kan nämligen uppstå om inställningsfilerna blir skadade. Om så är fallet märker man enklast genom att skapa en ny profil, precis som hon sa.

I det här fallet var det faktiskt så att supporten visste vad hon pysslade med, men det gjorde inte personen som ringde.
Citera
2008-02-15, 11:01
Medlem
Citat:
Vi vet att du tror att du är perfekt och skapad av Gud. Tydligen tror du väl också att du kan allt om allt. Men som du ser har jag inte påstått att det inte är något fel på hans Mac, bara att någon som refererar kundtjänsttjejer som "horor" kanske har grva attitydproblem. Så sluta vara så sjukt fanatisk och hacka på Mac och dess användare när det onekligen finns en stor majoritet användare som är mycket nöjda med sina datorer.

Sluta få det att låta som att jag försvarar Mac bara för att jag anser snubben ha attitydproblem. Kan du inte tillföra något i diskussionen så föreslår jag att du kniper igen, eftersom du inte tillför den här delen av forumet något mer än en massa tröttande anti-Mac trams. Du ha ett brinnande behov av att racka på Apples produkter, vilket är mycket tröttande att läsa, särskilt i en sektion ämnad för just Mac.

Varför hänger du inte i PC-delen istället?
Fan vilket jävla tjat om PC vs. Mac ...
Det finns en helt egen tråd till er ... så slipper ni förstöra varenda tråd.

ps. jag skyller inte på någon speciell tog detta citatet bara som exempel.
Den som känner sig skyldig kan väl vara så snäll och ta åt sig ?
Citera
2008-02-16, 01:12
Medlem
word2yamovas avatar
"Tre Stjärnor" - snälla försvinn.

Kan förövrigt säga att den hängde sig ännu en gång, denna gång när jag skulle öppna dashboard. Skärmen ser ut som att nån har spytt ut alla färgerna över den och hela systemet stannar upp. Sjukt besviken.

Aja, ska ringa dom imorgon och kräva en ny!
Citera
2008-02-16, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av word2yamova
"Tre Stjärnor" - snälla försvinn.
Ändra din attityd och kvinnosyn så kanske saker blir som du vill.
Citera
2008-02-16, 02:32
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Som sagt...vad anser du at du tillför genom att fälla syrliga kommentarer om hur dåliga Apple är på allting? Du hänger ju bara här för att du vill klaga på Mac, är det en mogen anledning anser du? Duktigt tråkigt med en massa hat baserat på okunskap och ointeligens.
Detta blir nog mitt sista inlägg här. Vill bara lämna på rätt sätt.

Jag har aldrig någonsin sagt att Mac är dåliga på något! Men allt kan krångla och TS har onekligen fått ett dåligt exemplar, det är allt jag säger.
Citera
2008-02-16, 02:37
Bannlyst
Citat:
Detta blir nog mitt sista inlägg här. Vill bara lämna på rätt sätt.
Det är nog smart med tanke på syftet till varför du hänger i Macforumet.

Citat:
Jag har aldrig någonsin sagt att Mac är dåliga på något! Men allt kan krångla och TS har onekligen fått ett dåligt exemplar, det är allt jag säger.
Och ingen har påstått annorlunda. Det är ingen unik vetenskap att allt kan krångla. Alla elektroniktillverkare har ungefär samma ratio på defekta produkter, det är en summa av tillverkningen av fin och komplicerad elektronik.
Citera
2008-02-17, 00:12
Medlem
Skaffa dig en ny profil du! Låter som ett bra förslag... och glöm inte att tvätta tungan med tvål samtidigt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in