2008-02-08, 14:00
Medlem
TheBoots avatar
Har insett att efter alla år av rökande så har mina tänder blivit helt missfärgade, transparenta och trubbiga. Tandköttet i nedre tandraden har också börjat dra sig neråt och jag kan nu vicka något på tre av mina tänder i nedre käken, trycker jag för hårt på tandköttet under dessa tänder kommer det även blod.

Några fler av dem reguljära rökarna som har problem av denna kalibern?

Posta gärna bilder haha
Citera
2008-02-08, 14:02
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Har insett att efter alla år av rökande så har mina tänder blivit helt missfärgade, transparenta och trubbiga. Tandköttet i nedre tandraden har också börjat dra sig neråt och jag kan nu vicka något på tre av mina tänder i nedre käken, trycker jag för hårt på tandköttet under dessa tänder kommer det även blod.

Några fler av dem reguljära rökarna som har problem av denna kalibern?

Posta gärna bilder haha
Låter som du ahr tagit tjack också eller nåt annat. Tror inte att tandköttet tar så extremt mycket skada av rökning.
Citera
2008-02-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeonHeart
Låter som du ahr tagit tjack också eller nåt annat. Tror inte att tandköttet tar så extremt mycket skada av rökning.

Fick rådet av min tandläkare att sluta röka eftersom jag tydligen också lider av "neråtkrypande tandkött" i underkäken. Nu vet väl inte han att jag röker braj iof men rökningen ska, enligt honom, vara värre än snusning i just det här avseendet. Inte kul att få löständer innan 30
Citera
2008-02-08, 14:16
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillevän
Fick rådet av min tandläkare att sluta röka eftersom jag tydligen också lider av "neråtkrypande tandkött" i underkäken. Nu vet väl inte han att jag röker braj iof men rökningen ska, enligt honom, vara värre än snusning i just det här avseendet. Inte kul att få löständer innan 30

Ok men vafan blödningar o grejer låter inte rökrelaterat men ok tack för infon. Nu ska jag ut o röka
Citera
2008-02-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ok men vafan blödningar o grejer låter inte rökrelaterat men ok tack för infon. Nu ska jag ut o röka

Tydligen är det så att om man röker får man mindre blod i tandköttet eller hur det nu var. Så man kan gå runt jävligt länge och ha en infektion utan att man vet om det eftersom det inte blöder. Så när det väl börjar blöda är det fara på taket.
Citera
2008-02-08, 14:20
Medlem
Xstars avatar
Citat:

Men du röker cigg också, eller hur? Ni vi snackar såna här saker så är det mängden rök under en given tidsperiod som är intressant. Ett par cigg om dagen blir jävligt mycket mer än några bonghits i månaden. Det senare lär knappast ge dig "krypande tandkött".
Citera
2008-02-08, 14:27
Medlem
TheBoots avatar
Citat:

Busted. Fast primärt så röker jag, tjack odyl emellan åt. Var mer förr i tiden och huvudsakligen intravenöst eller nasalt så det borde ju inte drabba tänderna så värst? Möjligen nasalt eftersom det kryper ner i munnen men jag brukar vara noga med att svälja direkt av just hänsyn till tänderna.

Citat:

Kanske ingen hit hos gussarna precis
Citera
2008-02-08, 14:32
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Tydligen är det så att om man röker får man mindre blod i tandköttet eller hur det nu var. Så man kan gå runt jävligt länge och ha en infektion utan att man vet om det eftersom det inte blöder. Så när det väl börjar blöda är det fara på taket.
Ja, har hört något om att nikotin sabbar blodcirkulationen. Men tack för infon det är alltid intressant att lära sig nått nytt.
Citera
2008-02-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Men du röker cigg också, eller hur? Ni vi snackar såna här saker så är det mängden rök under en given tidsperiod som är intressant. Ett par cigg om dagen blir jävligt mycket mer än några bonghits i månaden. Det senare lär knappast ge dig "krypande tandkött".

Nä. några bonghits i månaden gör nog varken från eller till

Jag röker cigg när annat inte finns att tillgå om man säger så.. och annat mest hela tiden
Citera
2008-02-08, 14:34
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar

Jag röker inte vanlig tobak förutom till mecket, dock röker jag CB oftast en 2-4 gånger i veckan och har gjort det ganska många år nu. Har däremot varit tobaksrökare innan men det är inte förrens nu det senaste året mina tänder har börjat se för djävliga ut.
Citera
2008-02-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot

Kanske ingen hit hos gussarna precis

Nä.. och inte boysen heller som i mitt fall
Citera
2008-02-08, 14:38
Medlem
TheBoots avatar
Pinsamt om just dem tre tänderna skulle trilla av, det är dem tre i mitten så jag skulle få den typiska hockeymål-looken

Fasa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in