Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-07, 20:36
Bannlyst
alla som har sett eastern promises som handlar om den ryska maffian har väll lärt sig lite om att vissa tattueringar betyder att man är med i maffian och vilken position man har i hierarkin osv..

sen såg jag av slump en bild på Alexander E och såg nåra av dessa tattueingar och jag hade inte tänkt på de innan.

http://idiot.se/bilder/alexander_emelianenko_01.jpg

identiska stjärnor(den typen av stjärnor är iofs rätt populära hos vanligt folk men att han är rysk och har dom på de stället gör mig fundersam)

sen på axeln ser jag inte om det är ett spindelnät eller nåt annat, för har för mig att ryska maffian har någon sorts tattuering för axeln som ska bestämma rank också..

Så är de någon som vet lite mer? har a.e ett mörkt förflutna eller är han inblandad nu? bara nyfiken!
Citera
2008-02-07, 20:45
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekkers
alla som har sett eastern promises som handlar om den ryska maffian har väll lärt sig lite om att vissa tattueringar betyder att man är med i maffian och vilken position man har i hierarkin osv..

sen såg jag av slump en bild på Alexander E och såg nåra av dessa tattueingar och jag hade inte tänkt på de innan.

http://idiot.se/bilder/alexander_emelianenko_01.jpg

identiska stjärnor(den typen av stjärnor är iofs rätt populära hos vanligt folk men att han är rysk och har dom på de stället gör mig fundersam)

sen på axeln ser jag inte om det är ett spindelnät eller nåt annat, för har för mig att ryska maffian har någon sorts tattuering för axeln som ska bestämma rank också..

Så är de någon som vet lite mer? har a.e ett mörkt förflutna eller är han inblandad nu? bara nyfiken!

Gör en sökning på forumet på sherdog.com så for du väl ca 1 miljard trådar som dividerar kring ämnet =)
Citera
2008-02-07, 20:54
Medlem
Från wikipedia

Aleksander's tattoos are a constant source of questions from his fans and journalists. Aleksander explained their meaning in his interview on Fedor’s official website[2].

[edit] Tattoos

* Right arm: Cathedral with five domes: symbolizes five years of imprisonment.
* Shoulders: Stars: Symbolize a "career criminal" or Vor v Zakone in Russian (english translation: thief in law).
* Right shoulder: cobweb: Aleksander did not explain its meaning other than saying that contrary to what has been suggested by some, it does not have anything to do with the mafia. In Russian prisons, tattoos using this symbol typically denote drug addiction.
* Left shoulder: Russian script.
* Left forearm: Half cat’s head, half skull: “Homo homini lupus est.” Translated: Man is a wolf to his fellow-man.
* Back: Grim Reaper holding a baby
* Back: "Gott Mit Uns", meaning “God is with us” in German: for Aleksander, it’s a symbol of revival. This tattoo caused a significant controversy, since this slogan was written on belt buckles of German soldiers in the Second and Third Reich.
* Knees: Stars: symbolize that the owner will never be brought to his knees.
* Pirate tattoo: stands for article 167 of Russian Criminal Code: “armed robbery”.
* “Fortune favors the bold” in German: self-explanatory.
* A name on his lower abs (Maybe 'Marina'). Later covered by a tribal tattoo
Citera
2008-02-07, 20:55
Bannlyst
jasså såpass! trodde inte det var så många som lagt märke till det haha
Citera
2008-02-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekkers
jasså såpass! trodde inte det var så många som lagt märke till det haha

Du kan trösta dig med att jag inte visste det alls innan jag såg den här tråden.
Citera
2008-02-07, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Från wikipedia

Aleksander's tattoos are a constant source of questions from his fans and journalists. Aleksander explained their meaning in his interview on Fedor’s official website[2].

[edit] Tattoos

* Right arm: Cathedral with five domes: symbolizes five years of imprisonment.
* Shoulders: Stars: Symbolize a "career criminal" or Vor v Zakone in Russian (english translation: thief in law).
* Right shoulder: cobweb: Aleksander did not explain its meaning other than saying that contrary to what has been suggested by some, it does not have anything to do with the mafia. In Russian prisons, tattoos using this symbol typically denote drug addiction.
* Left shoulder: Russian script.
* Left forearm: Half cat’s head, half skull: “Homo homini lupus est.” Translated: Man is a wolf to his fellow-man.
* Back: Grim Reaper holding a baby
* Back: "Gott Mit Uns", meaning “God is with us” in German: for Aleksander, it’s a symbol of revival. This tattoo caused a significant controversy, since this slogan was written on belt buckles of German soldiers in the Second and Third Reich.
* Knees: Stars: symbolize that the owner will never be brought to his knees.
* Pirate tattoo: stands for article 167 of Russian Criminal Code: “armed robbery”.
* “Fortune favors the bold” in German: self-explanatory.
* A name on his lower abs (Maybe 'Marina'). Later covered by a tribal tattoo

Ja där ser man, trodde fedor hade lärt brorsan lite hyfs!
Citera
2008-02-07, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Du kan trösta dig med att jag inte visste det alls innan jag såg den här tråden.

Tack de värmer

Läste på sherdog nu att han inte får fightas i usa pga av att han blivit dömd för väpnat rån, inge ufc för honom altså :P
Citera
2008-02-07, 21:07
Medlem
Det vore väl snarare en hyfsad överaskning om han inte var inblandad i skumraskaffärer.
Citera
2008-02-07, 22:43
Medlem
svampjävels avatar
jag har ju fått för mig attt detta är delvis anledningen till att fedor inte är välkommen til ufc pga brödernas kriminella sidoliv
Citera
2008-02-07, 22:46
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampjävel
jag har ju fått för mig attt detta är delvis anledningen till att fedor inte är välkommen til ufc pga brödernas kriminella sidoliv
utveckla gärna!
Senast redigerad av H0nken 2008-02-07 kl. 23:08.
Citera
2008-02-07, 23:06
Medlem
klassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampjävel
Stämmer absolut inte, Fedor nobbade UFC och inte tvärtom.
Citera
2008-02-07, 23:22
Medlem
svampjävels avatar
ok jag tar tillbaka det rä bara vad JAG har trott mina egna tankar kring det har inte sett mkt pride fighter...så jag bugar ödmjukast och tar tillbaka mitt uttalande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in