2008-02-07, 18:04
Medlem
SkinnyFistss avatar
Har nyss upptäckt magin i ePSXe och har börjat leta upp de där spelen jag så gärna ville spela när jag var yngre men aldrig hade råd med.

Tyvärr har de två senaste spelen jag gett mig in på, Valkyrie Profile och Xenogears, båda känts så svaga i sin presentation att jag knappt orkat ta mig till de första striderna.

Så nu letar jag efter något bra single-player spel till Playstation, helst med en genuint BRA handling, men huvudsaken är att det ska fånga mig med en gång.

Har redan spelat igenom bland annat Metal Gear Solid, Final Fantasy-spelen (inklusive Tactics), Silent Hill och Vagrant Story.
2008-02-07, 18:07
Medlem
askers avatar
Castlevania: Symphony of the Night fick mig nyligen klistrad framför TV:n i en vecka i sträck. Senast det hände var väl någon gång förra årtiondet. Rekommenderas!
2008-02-07, 18:08
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Har nyss upptäckt magin i ePSXe och har börjat leta upp de där spelen jag så gärna ville spela när jag var yngre men aldrig hade råd med.

Tyvärr har de två senaste spelen jag gett mig in på, Valkyrie Profile och Xenogears, båda känts så svaga i sin presentation att jag knappt orkat ta mig till de första striderna.

Så nu letar jag efter något bra single-player spel till Playstation, helst med en genuint BRA handling, men huvudsaken är att det ska fånga mig med en gång.

Har redan spelat igenom bland annat Metal Gear Solid, Final Fantasy-spelen (inklusive Tactics), Silent Hill och Vagrant Story.

Spelade igenom Resident Evil serien (1,2,3) genom ePSXe för några månader sedan. Var minst lika bra som första gången...
2008-02-07, 18:09
Medlem
kompisens avatar
hah, jag kommer ihåg typ, ett spel som är ganska roligt, Fighting Force det var ganska kul, och Twisted Metal <3
2008-02-07, 18:17
Medlem
DrSpankels avatar
kanske inte världens mest intelligenta spel men Tenchu: Stealth Assassins är fortfarande ett av mina absoluta favoritspel. Dessvärre har uppföljarna varit ganska usla.

Ninjasmygande i feduala Japan.
Inte mycket till story, riktigt ful grafik samt uselt röstskådespeleri.
Å andra sidan har det världens skönaste soundtrack & en riktigt härlig atmosfär.
2008-02-07, 18:29
Medlem
SkinnyFistss avatar
Castlevania är jag halvägs igenom redan och orkar inte riktigt ta mig vidare. Har inte sett det stora i det spelet.. känns mest som ett Metroid-spel till PSX. Inget mer, inget mindre.
Under tiden jag spelade var jag dock klistrad.

Resident Evil-serien har jag lite svårt för, men jag funderar på det. Är bara det att jag nyss införskaffade mig en Gamecube och vill spela REmake först.

Tenchu verkar intressant. Jag har dock ENORMT svårt för dåligt röstskådespeleri, även om spelet i sig är jättebra.. :/
2008-02-07, 18:31
Medlem
Shitzors polares avatar
Breath of Fire III är enligt mig riktigt bra.
Gillar du Final Fantasy serien så kan du säkert få ut några timmar ur spelet.
2008-02-07, 18:37
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzors polare
Breath of Fire III är enligt mig riktigt bra.
Gillar du Final Fantasy serien så kan du säkert få ut några timmar ur spelet.

Även om jag säger att det nog enbart är Final Fantasy-serien samt Vagrant Story som jag faktiskt uppskattat i jRPG-genren till playstation? Alla andra har jag stört mig på något enormt. Har inte eller uppskattat Breath of Fire till SNES.. serien kändes allt för omogen.

Nu håller jag på att ladda ner Fear Effect, misstänker att det har dåligt röstskådespel, men jag hoppas på det bästa.
2008-02-07, 18:39
Moderator
Falukropps avatar
Håller helt klart med om att Castlevania - SotN och Breath of Fire 3 är måsten.
Resident Evil-serien är grym den också. Och så självklart Final Fantasy 7-9.

Till måstelistan vill lägga till Chrono Cross, Metal Gear Solid, och i den mån du pallar att köra fightingspel på egen hand, Soulblade.
2008-02-07, 18:42
Medlem
Retro och retro........

Tony Hawk-spelen tycker jag är sjukt underhållande. 2:an är det bästa. (Och ge fan i att klaga på den dåliga realismen. Spel är spel. Vill ni ha verklighet så slit er från skärmjäveln och ta er utanför dörren)

Crash Team racing.

Tekken. (Har enbart kört 3:an, men det är ett bra spel)

Syphon Filter (Enbart kört första spelet, en aning svårt - men underhållande)

GTA. Visserligen typiskt för dator. Men funkar förvånansvärt bra till PS[X].
2008-02-07, 18:43
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompisen
hah, jag kommer ihåg typ, ett spel som är ganska roligt, Fighting Force det var ganska kul, och Twisted Metal <3
Skriver under på Fighting Force - konkurrerar lätt ut Guitar Hero på förfesten.
2008-02-07, 18:43
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
... känns mest som ett Metroid-spel till PSX.
Och det skulle vara något dåligt?

Jag vet inte vad det är med den här typen av spel som gör att jag gillar dem. Flera andra av mina favoritspel följer samma tema; Wonder Boy 3, Wizards and Warriors 3, The Battle of Olympus, Metroid. Det kan vara själva utforskandet och sättet nya områden låses upp när man hittar nya föremål eller egenskaper. Att Castlevania SOTN är jävligt snyggt och har ett klockrent soundtrack skadar ju inte intrycket heller.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in