• 1
  • 2
2008-02-07, 18:04
Medlem
SkinnyFistss avatar
Har nyss upptckt magin i ePSXe och har brjat leta upp de dr spelen jag s grna ville spela nr jag var yngre men aldrig hade rd med.

Tyvrr har de tv senaste spelen jag gett mig in p, Valkyrie Profile och Xenogears, bda knts s svaga i sin presentation att jag knappt orkat ta mig till de frsta striderna.

S nu letar jag efter ngot bra single-player spel till Playstation, helst med en genuint BRA handling, men huvudsaken r att det ska fnga mig med en gng.

Har redan spelat igenom bland annat Metal Gear Solid, Final Fantasy-spelen (inklusive Tactics), Silent Hill och Vagrant Story.
2008-02-07, 18:07
Medlem
askers avatar
Castlevania: Symphony of the Night fick mig nyligen klistrad framfr TV:n i en vecka i strck. Senast det hnde var vl ngon gng frra rtiondet. Rekommenderas!
2008-02-07, 18:08
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Har nyss upptckt magin i ePSXe och har brjat leta upp de dr spelen jag s grna ville spela nr jag var yngre men aldrig hade rd med.

Tyvrr har de tv senaste spelen jag gett mig in p, Valkyrie Profile och Xenogears, bda knts s svaga i sin presentation att jag knappt orkat ta mig till de frsta striderna.

S nu letar jag efter ngot bra single-player spel till Playstation, helst med en genuint BRA handling, men huvudsaken r att det ska fnga mig med en gng.

Har redan spelat igenom bland annat Metal Gear Solid, Final Fantasy-spelen (inklusive Tactics), Silent Hill och Vagrant Story.

Spelade igenom Resident Evil serien (1,2,3) genom ePSXe fr ngra mnader sedan. Var minst lika bra som frsta gngen...
2008-02-07, 18:09
Medlem
kompisens avatar
hah, jag kommer ihg typ, ett spel som r ganska roligt, Fighting Force det var ganska kul, och Twisted Metal <3
2008-02-07, 18:17
Medlem
DrSpankels avatar
kanske inte vrldens mest intelligenta spel men Tenchu: Stealth Assassins r fortfarande ett av mina absoluta favoritspel. Dessvrre har uppfljarna varit ganska usla.

Ninjasmygande i feduala Japan.
Inte mycket till story, riktigt ful grafik samt uselt rstskdespeleri.
andra sidan har det vrldens sknaste soundtrack & en riktigt hrlig atmosfr.
2008-02-07, 18:29
Medlem
SkinnyFistss avatar
Castlevania r jag halvgs igenom redan och orkar inte riktigt ta mig vidare. Har inte sett det stora i det spelet.. knns mest som ett Metroid-spel till PSX. Inget mer, inget mindre.
Under tiden jag spelade var jag dock klistrad.

Resident Evil-serien har jag lite svrt fr, men jag funderar p det. r bara det att jag nyss infrskaffade mig en Gamecube och vill spela REmake frst.

Tenchu verkar intressant. Jag har dock ENORMT svrt fr dligt rstskdespeleri, ven om spelet i sig r jttebra.. :/
2008-02-07, 18:31
Medlem
Shitzors polares avatar
Breath of Fire III r enligt mig riktigt bra.
Gillar du Final Fantasy serien s kan du skert f ut ngra timmar ur spelet.
2008-02-07, 18:37
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzors polare
Breath of Fire III r enligt mig riktigt bra.
Gillar du Final Fantasy serien s kan du skert f ut ngra timmar ur spelet.

ven om jag sger att det nog enbart r Final Fantasy-serien samt Vagrant Story som jag faktiskt uppskattat i jRPG-genren till playstation? Alla andra har jag strt mig p ngot enormt. Har inte eller uppskattat Breath of Fire till SNES.. serien kndes allt fr omogen.

Nu hller jag p att ladda ner Fear Effect, misstnker att det har dligt rstskdespel, men jag hoppas p det bsta.
2008-02-07, 18:39
Moderator
Falukropps avatar
Hller helt klart med om att Castlevania - SotN och Breath of Fire 3 r msten.
Resident Evil-serien r grym den ocks. Och s sjlvklart Final Fantasy 7-9.

Till mstelistan vill lgga till Chrono Cross, Metal Gear Solid, och i den mn du pallar att kra fightingspel p egen hand, Soulblade.
2008-02-07, 18:42
Medlem
Retro och retro........

Tony Hawk-spelen tycker jag r sjukt underhllande. 2:an r det bsta. (Och ge fan i att klaga p den dliga realismen. Spel r spel. Vill ni ha verklighet s slit er frn skrmjveln och ta er utanfr drren)

Crash Team racing.

Tekken. (Har enbart krt 3:an, men det r ett bra spel)

Syphon Filter (Enbart krt frsta spelet, en aning svrt - men underhllande)

GTA. Visserligen typiskt fr dator. Men funkar frvnansvrt bra till PS[X].
2008-02-07, 18:43
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompisen
hah, jag kommer ihg typ, ett spel som r ganska roligt, Fighting Force det var ganska kul, och Twisted Metal <3
Skriver under p Fighting Force - konkurrerar ltt ut Guitar Hero p frfesten.
2008-02-07, 18:43
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
... knns mest som ett Metroid-spel till PSX.
Och det skulle vara ngot dligt?

Jag vet inte vad det r med den hr typen av spel som gr att jag gillar dem. Flera andra av mina favoritspel fljer samma tema; Wonder Boy 3, Wizards and Warriors 3, The Battle of Olympus, Metroid. Det kan vara sjlva utforskandet och sttet nya omrden lses upp nr man hittar nya freml eller egenskaper. Att Castlevania SOTN r jvligt snyggt och har ett klockrent soundtrack skadar ju inte intrycket heller.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in