2008-02-07, 06:45
Bannlyst
Jag har tidigare trott att EXPO varit en vanlig vänstertidskrift. Men ju mer jag har läst om den här på FB och annorstädes har jag fått revidera min syn. Istället framstår själva tidskriftsdelen mer som en "bisyssla" för redationen medan det verkliga syftet istället är att den verkar som en "privat underrättelsetjänst".
Det är väl osannolikt att Janne Josefsson och andra grävande journalister skulle komma att intressera sig för andra journalister. Men hur är det med FBs läsare? Här måste finnas massor med folk som sitter på info om EXPO. Det finns massor som jagär nyfiken på. Vilka är EXPOs mål? Hur arbetar de? Hur finansieras de? Vilka arbetar med EXPO, osv?
Citera
2008-02-07, 07:20
Medlem
Famouss avatar
Kafir är nog den här på FB som sitter med mest fakta och som gräver mest, särskilt om EXPO. Annars finns nog trådar som avhandlar EXPO redan.
Citera
2008-02-07, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Famous
Kafir är nog den här på FB som sitter med mest fakta och som gräver mest, särskilt om EXPO. Annars finns nog trådar som avhandlar EXPO redan.
Yes, stämmer i båda fallen. Mitt problem har varit att infon inte finns samlad utan det rör mer om "spridda skurar"
Citera
2008-02-07, 12:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Expo är ett kärt FB-ämne, det är väl bara att göra en sökning i detta forum så kommer du få fram allt som finns. Om du vill ha en färdigskriven doktorsavhandling på 15 sidor så kan det nog dröja. Kafir kan dock vara rätt man att skriva den.

- F.G
Citera
2008-02-07, 13:15
Medlem
AnkJävels avatar
Exporedaktionen består av klimakteriekärringar och vampyrer. De är ondskefulla.
Citera
2008-02-07, 15:26
Bannlyst
Expo finaniseras till 90-95% av rörelsen dvs LO/SAP. Hur man än vrider o vänder på deras inkomster så är det alltid från rörelsen i slutändan. Självklart får (s) något i gentjänst. Man KÖPER något. - Expos huvuduppgift är definitivt inte att "stoppa rasismen o nazismen".

Nuförtiden springer en del Expoiter på Expressen o jobbar med "research" mm. Expos nyrännesans på Expressen går sannolikt via/tack vare Robert Aschberg.

Expos huvudsakliga uppgift är att nazifiera SD så att hoppet mellan SD och socialdemokraterna blir så stort som möjligt för väljarna. Svenska (s) vet mycket väl att tex DF i Danmark uteslutande fick sina väljare från danska (s). Den utvecklingen är svenska (s) livrädda för. Då förlorar de nämnligen makt.

SD vill införa i princip exakt samma invandringspolitik som det är i Danmark idag. Den invnadringspolitiken har stöd av inte bara de danska socialdemokraterna utan även till stora delar av Ny Alliances, Naser Khader.

(Jag kommer ihåg hur Aftonbladets Köpenhamnskorrespondent (ingen nämnd ingen glömd) innan valet i DK fatalt misstog den danska inrikespolitiken och hävdade att nu skall Naser Khader stoppa Dansk Folkeparti osv o önskeljög för glatta livet - det var den världsbild han önskade att det var och det var vad innerstadsmänniskorna skulle lära sig). Jag satt bara o gapade åt hans okunniga PK-fantasier. - Med facit i hand så vet vi att hans debatt/ledarsidor om det danska valet enbart hade samma kreativa nivå som Erik Korsås.)

SD kallas nazister o rasister därför att de vill införa samma invandringspolitk som de danska socialdemokraterna öppet stödjer i Danmark.

EXPO är en konslut och lobbyorganisation som arbetar direkt under socialdemokratin. Man har erkännt att EXPO är en viktig del i deras valapparat.

Expo har även startat och styr tex Quick response. Expo bevakar SD på exakt samma sätt som Se och Hör bevakar Brittney Spears. Expo debatterar aldrig med någon, ingen av de som de anklagar för både det ena och det andra tillåts försvara sig. - Man är en folkdomstol som styr av guds nåde, - ungefär som de vises råd i Iran.

Den enda vad jag vet som tillåtits in i det heligaste, dvs att få rota runt i Expos illegala åsiktregister är Jan Guillou.

Deras arkiv (flera finns med olika säkrehetsgrad) ägdes tidigare av tre hemliga privatpersoner, idag ägs det av en icke namngiven förening.

Jag har faktiskt funderat på att skapa en hemsida/blogg för att uteslutande studera EXPO närmare.
Senast redigerad av Kafir 2008-02-07 kl. 15:59.
Citera
2008-02-07, 15:50
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Jag har faktiskt funderat på att skapa en hemsida/blogg för att uteslutande studera EXPO närmare.

Det tycker jag du ska göra också. Tidningen och folket där är ett kräkmedel.
Citera
2008-02-07, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Låter som en bra ide!
Citera
2008-02-07, 18:42
Medlem
chillionaires avatar
Tappade den lilla respekt jag hade för Expo efter deras "islamofob kartläggning"... Sinnesjukt och fel... förföljelse
Citera
2008-02-07, 18:46
Bannlyst
Saxat från annan tråd.
----------------------

Expo medger mångårig lögn: "Sd utmärker sig inte på något sätt jämfört med andra partier" (2008-02-06 22.11)

http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/karlsson/2008/02/06/expo_medger_mangarig_logn_sd_utmarker_si

MYCKET INTRESSANT LÄNK. - Expo har börjat debattera!!! iofs i privata mails.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel Poohl på Expo.

"När det gäller kriminella sverigedemokrater vet du mycket väl att det har varit ett problem för partiet tidigare. Sedan gjorde vi en undersökning inför valet där vi redovisade hur stor andel av era kandidater som var kriminellt belastade. Det visade sig vara en viktig undersökning eftersom ni inte undersöktes i den stora undersökning om riksdagspartierna. Nu var det dock så att dessa undersökningar hade lika olika ramar, vilket gör det vanskligt att jämföra dem. Men i grunden kan man väl säga att SD inte på något sätt utmärker sig jämfört med andra partier. Gott så. Då vet vi det, det hade vi inte vetat utan vår
undersökning."
Senast redigerad av Kafir 2008-02-07 kl. 19:15.
Citera
2008-02-07, 19:19
Medlem
http://www.info14.com/artiklar.php?id=9

Den har ju förvisso nått år på nacken och Stieg har ju hunnit trilla av pinnen, men förutom det finansiella stödet från fackrörelsen och socialdemokratin har det alltid funnits starka judiska kopplingar till Expo. Huruvida det fortfarande är så, nu när Expo fått härja fritt med döda svenskars tillgångar, är osäkert.
Citera
2008-02-07, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av info-14
http://www.info14.com/artiklar.php?id=9

Den har ju förvisso nått år på nacken och Stieg har ju hunnit trilla av pinnen, men förutom det finansiella stödet från fackrörelsen och socialdemokratin har det alltid funnits starka judiska kopplingar till Expo. Huruvida det fortfarande är så, nu när Expo fått härja fritt med döda svenskars tillgångar, är osäkert.

Herregud, - här kom HB gänget in med sina islaimistinfluerade världsbildsteorier.
Alltid lika roande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in