• 1
  • 2
2008-05-11, 23:58
Medlem
siarens avatar
Jag använder '06 då jag använder iMovie. Jag är inte alls kompis med '08 faktiskt.

Jag brukar strukturera upp filmen (grovklippa) i Imovie '06, och sedan sköta finliret i Final Cut Express 4. Jag är förvisso inte så inne på videoproduktion, men det här sättet fungerar bäst för mig och är snabbast.
Citera
2008-05-12, 17:47
Medlem
Svensson181s avatar
När jag laddar ner en film från youtube, så gör jag det via www.downloadyoutubevideos.com och kommer i formatet flv.

Sen när jag hade tänkt lägga in filmerna i iMovie så står det att Qucktime inte kan läsa filen och massa annan skit..

Så hur gör jag för att ladda ner filmer från youtube och sen lägga in dom i iMovie?

Tack på förhand
Citera
2008-05-13, 14:21
Medlem
siarens avatar
Svensson181: Du behöver konvertera till ett format som imovie kan läsa. Du behöver inte använda dig av www.downloadyoutubevideos.com . Tryck på cmd+alt+A i safari, så får du fram en ruta som heter aktivitet. Om du är ute på youtube kommer du att hitta videoklippet där (oftast det största klippet). Dubbelklicka på det och lägg in .flv-klippet i t.ex. iSquint (om du inte har QT pro)
http://www.isquint.org/ .

Konvertera klippet i så hög upplösning som möjligt, och sedan skall det inte vara några problem med att få in det i iMovie.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in